W tegorocznej odsłonie gali Effie Awards zgłoszonych zostało 219 prac, które walczyły o nagrody w 24 kategoriach. Nominacje otrzymało 85 prac, a statuetki zdobyły 54 kampanie. Agencja mediowa Spark Foundry, dzięki zdobyciu 7 statuetek, zajęła trzecie miejsce w rankingu domów mediowych. Kampanie współrealizowane przez Spark Foundry zdobyły nagrody w sześciu kategoriach:
1. Napoje Alkoholowe – Srebrne Effie za kampanię „Chce się Ż” dla Grupy Żywiec oraz Srebrne Effie za kampanię „Królewskie – Oficjalne piwo nieoficjalnej Warszawy” również dla Grupy Żywiec
Zobacz również
2. Retail/Kanały Sprzedaży – Srebrne Effie za kampanię „Nie idź na zakupy. Kupuj online” dla Frisco.pl
3. Business to Business – Brązowe Effie za kampanię “Kredyt Fair” dla Idea Banku
4. Long Term Marketing Excellence – Brązowe Effie za kampanię „Męskie Granie” dla Grupy Żywiec
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
5. Performance Marketing/E-commerce – Brązowe Effie za kampanię „Nie idź na zakupy, kupuj online” dla Frisco.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6. Żywność – Brązowe Effie za kampanię „Jest Crunchips, jest impreza” dla The Lorenz Bahlsen Snack-World
– Koncentrujemy się na celach wykorzystując całą naszą wiedzę oraz doświadczenie, by dzięki naszej pracy Klienci odnosili sukcesy biznesowe. Effie natomiast, co roku, pomaga nam zweryfikować, czy nasza praca wyróżnia się na tle całego rynku. Siedem statuetek, które odebraliśmy i trzecie miejsce w rankingu EFFIE na pewno to potwierdzają, ale mnie dodatkowo cieszy fakt, że udowodniliśmy, że wiedza i zaangażowanie na 100 proc. przynoszą efekty, przy odrobinie szczęścia. A jak wiadomo szczęście sprzyja lepszym – mówi Radek Dudek, Dyrektor Generalny Spark Foundry.
W obradach Jury, któremu przewodniczą CEO i Prezesi największych firm, bierze udział ponad setka specjalistów. W konkursie nagradzane są kampanie, których rezultatem była rzeczywista poprawa efektów biznesowych Klienta. Kampanie mogące zwyciężyć w Effie to kampanie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin takich jak: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów oraz kreację i obsługę Klienta. Eksperckie Jury ocenia kampanie pod kątem 4 kryteriów: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.