Reklama zmienia spojrzenie: Reklamy przeciw przemocy seksualnej

Reklama zmienia spojrzenie: Reklamy przeciw przemocy seksualnej
Przemoc seksualna to trudny temat. Dlatego od lat organizacje, fundacje, instytucje państwowe tworzą kontrowersyjne, szokujące, a czasem nawet obrzydzające kampanie, które…
O autorze
2 min czytania 2017-11-03

…mają zwrócić naszą uwagę na problem nadużyć seksualnych.

Przygotowaliśmy dla Was kolejną część cyklu reklam, które mają zmienić nasze spojrzenie. Tym razem pod lupą kampanie przeciw przemocy seksualnej. Zobaczcie szokujące kreacje i dajcie nam znać, która z nich najbardziej podziałała na Waszą wyobraźnię!

#10

Fakt, że kobieta lub mężczyzna śpi lub jest nieprzytomny, nie znaczy to, że można podjąć z nimi jakąkolwiek aktywność seksualną, ponieważ nie mają możliwości powiedzieć „tak” lub „nie”. Kampania „Know No” miała na celu zwrócenie na to uwagi młodych mężczyzn i kobiet w Stanach Zjednoczonych, ponieważ brak negatywnej odpowiedzi to nie zgoda.

#9

Jeśli ona się nie zgadza albo jeśli nie jest w stanie się nie zgodzić, to jest to napaść i gwałt. Gdybyś był świadkiem takie sytuacji, sprzeciwiłbyś się?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#8

W Meksyku 9 na 10 kobiet kobiet jest molestowanych seksualnie, a 65 proc. z nich doznaje przemocy w środkach transportu publicznego. Aby zwrócić uwagę na ten problem, władze stolicy Meksyku wprowadziły do metra siedzenia, na których wyrzeźbiono męskie przyrodzenie, a oparcia foteli przypominały męską klatkę piersiową. Każdy podróżujący mógł poczuć się niekomfortowo…

#7

Ta krótka reklama dotyczy tego, jakie są pierwsze objawy przemocy seksualnej wobec kobiet. Kampanię stworzono, by dawać kobietom siłę do zauważania, co nie jest „OK” w niektórych zachowaniach… Masz prawo mówić nie!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#6

College Humor w dość zabawny sposób pokazało, że nieważne na jakie statystyki spojrzeć, to jedna na pięć kobiet każdego roku pada ofiarą przemocy seksualnej w Stanach Zjednoczonych. Głównym celem kampanii jest edukowanie i zmienianie sposobu myślenia na temat napaści seksualnej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#5

W bardzo podobny, sposób do tematu podeszła organizacja non-profit – Project Consent, która stworzyła kampanię przeciwko przemocy seksualnej, której bohaterami są… rysunkowe narządy płciowe. Czym różni się ona od poprzednich inicjatyw? Nie widać tu aktorek, znanych twarz, ani grymasu bólu. Jest za to mowa o tym, jak ważne jest wyrażenie ZGODY na podjęcie jakiejkolwiek aktywności seksualnej.



#4

Temat przemocy na tle seksualnym jest systematycznie poruszany na arenie międzynarodowej, dlatego coraz więcej organizacji stara się nakreślać ten problem w spotach społecznych. Amerykańska Organizacja „It’s on us” przygotowała kampanię, która ukazuje głupotę „argumentów” używanych przez sprawców przemocy seksualnej.


#3

Celem kampanii społecznej “Możesz to zmienić” jest zmiana sposobu myślenia i postaw ludzi, którzy mogą stać się świadkami napaści. Kampania miała pokazać, że warto i należy reagować w takich sytuacjach. Nie trzeba być wysportowanym, postawnym mężczyzną…

#2

Bardzo ciekawe podejście do tematu przemocy seksualnej, tym razem względem dzieci, pokazała Fundacja Dzieci Niczyje. Na jednym z kinowych spektakli, każdy z uczestników seansu kinowego znalazł na swoim fotelu kartkę z przyklejonym do niej cukierkiem owiniętym w papierek z napisem Sekret. Zjedz cukierka. Nikt się nie dowie. To nasza tajemnica”…

#1

Mówi się, że mężczyźni nie rozumieją kobiet. Zapewne niejedna choć raz czuła się niedoceniana, czy upokorzona przez faceta. W celu pokazania, z czym na co dzień zmaga się współczesna kobieta, nagrano film, który pokazuje, na co są one narażone. W filmie poruszono kwestie przemocy seksualnej, a także seksizm. Choć film to 10 minut oglądania, koniec daje do myślenia…