Przeszukiwania toalet, kontrole w autobusach to tylko jedne ze sposobów monitorowania sytuacji, dlatego władze kraju stworzyły bezpośrednia i ostrą kampanię, która uderza w samo sedno. Policjanci wrzucili do Internetu pliki wideo, które miały przypominać nagrania z ukrytej kamerki – z sypialni, przebieralni i toalety. W pewnym momencie filmu w miejscu „obserwowanej” dziewczyny pojawia się postać mająca przestraszyć podglądacza, a na ekranie wyświetla się komunikat: „Być może to właśnie ty popychasz ją do samobójstwa”. Następnie odbiorca zostaje poinformowany, że odwiedzona przez niego strona jest monitorowana przez policję.
Zobacz również
Film z przebieralni został pobrany ponad 26 tysięcy razy – w ciągu dwóch tygodni od publikacji.
PS
W związku ze skargami meksykańskich kobiet, władze stolicy rozpoczęły kampanię, mającą na celu uświadomić męską część metra, że kobiety nie zawsze czują się komfortowo w ścisku. Na wybranych fotelach powstały rzeźby, które dosadnie mają przedstawić, o co chodzi…
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od lat organizacje, fundacje, instytucje państwowe tworzą kontrowersyjne, szokujące, a czasem nawet obrzydzające kampanie, które mają zwracać uwagę na trudne problemy społeczne. Jednym z nim jest przemoc domowa. Kampanie, które dają do myślenia znajdziecie → tutaj.