Agencja Allegro była producentem wykonawczym Gali Bestsellery Empiku 2016. Podczas wydarzenia w formule gali telewizyjnej, które odbyło się w ATM Studio w lutym 2017 roku, ogłoszono najchętniej wybierane w 2016 roku przez klientów Empik książki, płyty muzyczne, filmy i gry.
Agencja Allegro była odpowiedzialna za kompleksową produkcję wydarzenia, m.in. koncepcję kreatywną, oprawę artystyczną i scenograficzną, produkcję materiałów wizyjnych oraz całą logistykę.
Zobacz również
Kreatywnym punktem wyjścia dla agencji stała się kampania marketingowa Empik pod hasłem „Najważniejsze znajdziesz w środku”. Agencja zdecydowała się oprzeć koncepcję kreatywną o obecny w logo Empik, charakterystyczny przecinek, aby za jego pośrednictwem odnieść się do hasła klienta oraz wyeksponować dwojaką naturę marki – ANALOGOWĄ i DIGITALOWĄ. Udało się to osiągnąć dzięki wykorzystaniu przecinka jako obracającej się bryły 3D, będącej w całości powierznią projekcyjną z umieszczonym wewnątrz studiem, pełniącym funkcję sceny. Obrót sceny był każdorazowo dla widza zaskakującym wydarzeniem, a efekt przejścia między dwoma światami był widoczny zarówno w transmisji telewizyjnej, jak i w studio.
Film prezentujący realizację:
Wydarzenie poprowadził Marcin Prokop, a cała gala była transmitowana na żywo przez telewizję TVN. Gala uzyskała kilkusetprocentowe wzrosty oglądalności w każdej grupie wiekowej w stosunku do poprzednich lat. Wydarzenie oglądało ponad 1,6 mln telewidzów i 700 osobowa publiczność w studio. Udało się to uzyskać dzięki wyjątkowej oprawie i niespotykanej transmisji „z czerwonego dywanu” wprost do kanałów internetowych klienta, prowadzonej przez jedną z największych gwiazd YouTube’a.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Do 21. edycji konkursu Kreatura! napłynęły 132 prace. W obradach jury, pod przewodnictwem Jacka Jurka, dyrektora kreatywnego agencji Just, udział wzięli: Jarosław Boliński, producent i współzałożyciel studia produkcyjnego Propeller Film; Beata Dziwulska, senior digital & social media coordinator, Nestlé Polska SA; Filip Grześkowiak, creative director, GoldenSubmarine; Małgorzata Lenarczyk, head of mcommunications, Grupa Cyfrowy Polsat; Wojciech Łebski, dyrektor kreatywny, Syzygy Warsaw; Aleksandra Marchocka, creative director, Peppermint; Tomasz Michalik, chief innovation officer, Insignia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Konkurs niezależnej kreacji Kreatura jest organizowany od 1996 r. przez „Media & Marketing Polska” wydawany przez VFP Communications. Wręczenie statuetek odbyło się w warszawskim Pin-Up Studio.