Jak się okazuje, w tym czasie warto wykorzystać także cyfrowe kampanie DOOH, które niezwykle skutecznie przyciągają wzrok odbiorców.
Czas intensywnych przygotowań
Święta Bożego Narodzenia to niewątpliwe jedne z najbardziej wyczekiwanych ale i również intensywnych dni w roku. Jest to okres spotkań z rodziną, składania sobie życzeń a także wręczania prezentów. Każdy z nas chce jak najlepiej przygotować się do nadchodzących wydarzeń i sprawić radość sobie i swoim bliskim. Odpowiednich upominków szukamy w galeriach handlowych, gdzie na świąteczne zakupy przeznaczamy w tym okresie mnóstwo czasu.
Zobacz również
Znane marki już od początku listopada przyciągają naszą uwagę i zachęcają do zakupu, prezentując szeroką gamę swoich produktów w okazyjnych cenach. Reklamodawcy wykorzystują w tym celu najbardziej popularne media, tj.: telewizję, prasę, radio, często zapominając o potencjale reklamy DOOH, za pomocą której mogą komunikować się z odbiorcą praktycznie w każdym miejscu.
Świąteczne OOH
Cyfrowa reklama OOH jest potężnym narzędziem, docierającym do szerszego grona publiczności. Zwłaszcza w okresie Świąt, kiedy ludzie są zazwyczaj bardziej skorzy do obdarowywania innych i otwarci na komunikaty marketingowe. Jak wynika z raportu opublikowanego przez firmę Deloitte – w 2017 roku przeciętna polska rodzina planuje wydać na święta około 882 zł, w tym ponad połowa (51%) z tej kwoty zostanie przeznaczona na prezenty. Co więcej, czas jaki spędzamy na ulicach w galeriach i centrach handlowych w grudniu jest znacznie dłuższy w porównaniu do reszty miesięcy. Dlatego reklamy OOH są zauważalne przez większe grono osób.
Kampanie reklamowe na cyfrowych ekranach LED stają się coraz bardziej popularne. Dzięki dynamicznym komunikatom i licznym możliwościom, jakie oferuje reklama DOOH każdy jest w stanie w atrakcyjny sposób wyróżnić swoją ofertę spośród innych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
DOOH charytatywnie
Doskonałym dowodem na to, że DOOH rzeczywiście działa jest m.in. akcja charytatywna zorganizowana przez Fundację „Obudź nadzieję” oraz Park Handlowy Matarnia, w której zbierano środki na ciepłe ubrania dla dzieci znajdujących się pod opieką organizacji. Realizacja tego przedsięwzięcia nie byłaby możliwa bez firmy MyLED, która specjalnie na tą okazję przygotowała dedykowany ekran LED, gdzie wyświetlano imienne podziękowania dla osób przyłączających się do akcji, a także odpowiadała za cały przebieg kampanii. Wyświetlanie spersonalizowanych treści na cyfrowym nośniku było możliwe dzięki synchronizacji urządzenia mobilnego z platformą do zarządzania treścią.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cyfrowa reklama zewnętrzna, dzięki licznym możliwościom technologicznym, posiada ogromny potencjał. Co zrobić, aby go wykorzystać? Wystarczy użyć wyobraźni w tworzeniu kreacji kampanii i sprawić, aby stała się ona jedyna i niepowtarzalna, by przyciągnęła szerokie grono odbiorców i na długo wpisała się w ich pamięć.
O autorze:
Diana Polska – Marketing i PR Manager w MyLED. Pasjonuje się szeroko pojętą komunikacją marketingową, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w reklamie DOOH oraz kreowaniem pozytywnego wizerunku marki.