Paweł Patkowski (Orange Polska): precyzyjnie określone wyzwania i inspirujące briefy

Paweł Patkowski (Orange Polska): precyzyjnie określone wyzwania i inspirujące briefy
Tym razem z Marketingową 11 zmierzy się Paweł Patkowski - dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska, odpowiedzialny za strategię marki oraz komunikację marketingową Orange Polska, członek założyciel Stowarzyszenia Marketing 4 Business.
O autorze
1 min czytania 2013-01-03

1. W marketingu najważniejsze są…

efekty biznesowe.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…

narodziny marki Orange, która 28 kwietnia 1994 roku zastąpiła w Wielkiej Brytanii markę Rabbit.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

rebranding TP na Orange.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…

poza konceptem marketingowym Serce i Rozum, wymienię uruchomienie sekcji obsługi klienta na profilu FB, którą jako pierwszy telekom wprowadziliśmy ponad rok temu.

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

staram się nie zazdrościć innym, ale w 2012 duże wrażenie zrobiła na mnie kampania marki Tyskie – Piąty Stadion.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

płatności z wykorzystaniem technologii NFC (near field communication), które wprowadziliśmy pod koniec października jako Orange Cash.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

kupowanie fanów na FB przez niektóre marki, próbujące ścigać się na liczbę lajków. Trudno tu może mówić nie tyle o przereklamowaniu, ale wątpliwość dotyczy po prostu sensu takich działań.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

zrozumienie biznesu, precyzyjnie określone wyzwania i inspirujące briefy.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

obserwacji otaczającej mnie rzeczywistości.

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

pewnie nie sprzedawałbym samych koszulek, ale aplikacje mobilne np. gry, a koszulki z nadrukowanymi kodami rozdawałbym jako klucze do pozyskiwania nowych, darmowych funkcji.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

lubię wywierać wpływ na rzeczywistość, a marketing to budowanie marek, które bardzo silnie oddziałują na zachowania, przyzwyczajenia czy wręcz trendy kulturowe.

 

Paweł Patkowski – dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska, odpowiedzialny za strategię marki oraz komunikację marketingową Orange Polska, członek założyciel Stowarzyszenia Marketing 4 Business.

Poprzednio (od 2007 r.) pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Komunikacji Marketingowej w Polkomtelu.

W latach 2001-2007 był szefem marketingu Adidas Poland. Wcześniej dyrektor marketingu Browarów Brok S.A. Drogę zawodową rozpoczął w agencji reklamowej Lintas, gdzie jako account director pracował dla klientów: Unilever, Polkomtel, Telekomunikacja Polska, Castrol, Casio, OFE Bankowy i Bank Śląski.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Francais de Gestion, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca menedżerskich studiów podyplomowych w Katedrze Zarządzania w Gospodarce SGH. Praktyk z bogatym doświadczeniem zawodowym.

Autor książki „Potencjał konkurencyjny marki”.