1. W marketingu najważniejsze są…
efekty biznesowe.
Zobacz również
2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…
narodziny marki Orange, która 28 kwietnia 1994 roku zastąpiła w Wielkiej Brytanii markę Rabbit.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…
rebranding TP na Orange.
4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…
poza konceptem marketingowym Serce i Rozum, wymienię uruchomienie sekcji obsługi klienta na profilu FB, którą jako pierwszy telekom wprowadziliśmy ponad rok temu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
staram się nie zazdrościć innym, ale w 2012 duże wrażenie zrobiła na mnie kampania marki Tyskie – Piąty Stadion.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…
płatności z wykorzystaniem technologii NFC (near field communication), które wprowadziliśmy pod koniec października jako Orange Cash.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…
kupowanie fanów na FB przez niektóre marki, próbujące ścigać się na liczbę lajków. Trudno tu może mówić nie tyle o przereklamowaniu, ale wątpliwość dotyczy po prostu sensu takich działań.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
zrozumienie biznesu, precyzyjnie określone wyzwania i inspirujące briefy.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
obserwacji otaczającej mnie rzeczywistości.
10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…
pewnie nie sprzedawałbym samych koszulek, ale aplikacje mobilne np. gry, a koszulki z nadrukowanymi kodami rozdawałbym jako klucze do pozyskiwania nowych, darmowych funkcji.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
lubię wywierać wpływ na rzeczywistość, a marketing to budowanie marek, które bardzo silnie oddziałują na zachowania, przyzwyczajenia czy wręcz trendy kulturowe.
Paweł Patkowski – dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska, odpowiedzialny za strategię marki oraz komunikację marketingową Orange Polska, członek założyciel Stowarzyszenia Marketing 4 Business.
Poprzednio (od 2007 r.) pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Komunikacji Marketingowej w Polkomtelu.
W latach 2001-2007 był szefem marketingu Adidas Poland. Wcześniej dyrektor marketingu Browarów Brok S.A. Drogę zawodową rozpoczął w agencji reklamowej Lintas, gdzie jako account director pracował dla klientów: Unilever, Polkomtel, Telekomunikacja Polska, Castrol, Casio, OFE Bankowy i Bank Śląski.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Francais de Gestion, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca menedżerskich studiów podyplomowych w Katedrze Zarządzania w Gospodarce SGH. Praktyk z bogatym doświadczeniem zawodowym.
Autor książki „Potencjał konkurencyjny marki”.