Marka Banku BGŻ BNP Paribas jest sporym wyzwaniem dla marketera. Większość osób odpowiedzialnych za brand mogłoby tak powiedzieć o markach, dla których pracują, jednak w wypadku naszego banku jest kilka niestandardowych okoliczności: długa nazwa banku oraz żmudny proces łączenia pięciu organizmów w jeden zespół, a co za tym idzie często nie najlepszy user experience klientów. W konsekwencji brak czytelnych atrybutów, które nadałyby marce dynamiki i pozwoliły skutecznie grać na rynku.
Z takim „bagażem” pofuzyjnym rozpoczynaliśmy 2017 rok. Ambicją naszego zespołu w mijającym roku było jak najszybsze odnalezienie się w nowej dla nas rzeczywistości i konsekwentne przygotowanie Banku BGŻ BNP Paribas do ataku rynkowego. Wiele pracy, której efekty właśnie zaczynamy implementować, a której z perspektywy klienta i konkurencji jeszcze w całości nie widać.
Zobacz również
Pozycjonowanie, atrybuty, segmentacja, produkty, przygotowanie nowej platformy komunikacyjnej – lokalizacja strategii marki globalnej BNP Paribas do warunków polskich. Czy to wiele? Istotnie, biorąc pod uwagę fakt, że w trakcie budowaliśmy kampanie taktyczne wspierające codzienny biznes. Wiele, mając w pamięci wcześniejsze pozycjonowanie marki Banku BGŻ, polską drogę marki BNP Paribas, czy wreszcie Sygma Banku. W tym czasie rozpoczęliśmy również proces transformacji Banku BGŻ BNP Paribas, która w naszej optyce wychodzi poza cyfryzację usług bankowych i jest zmianą kulturową, rozwojem trendów społecznych. W rozumowaniu o naszej marce to przede wszystkim skoncentrowanie się na UX, na przejściu od komunikacji „one to many” na „one to one”. To strategia „mobile first”.
Pierwsza połowa roku to dwie bardzo udane kampanie taktyczne, wiosenna – kredytów gotówkowych „Ostateczna ostateczność” i letnia dotycząca kont osobistych – „Robin Hood”. Dzięki nim nasza marka po okresie fuzji wróciła do gry. To niespotykane wzrosty sprzedaży, jak na naszą branżę i skalę działalności banku. To efekt bardzo przemyślanej segmentacji benefitowej dla nowej marki, silne działania w social mediach i prowadzony na dużą skalę influence marketing. To również wykorzystanie mało jeszcze popularnych narzędzi, takich, które raczej kojarzą się z marketingiem politycznym, jak social vetting do odkrywania insightów.
Choć jako zespół zbieramy dopiero siły, to jednym z bardziej istotnych naszych osiągnięć jest wzrost popularności naszej marki w social mediach (z 9. na 3. pozycję w sektorze bankowym), a także to, co najbardziej cieszy, to drugi w kategorii engagement! To wejście z sukcesem na pole zawłaszczone od lat przez naszą najbliższą konkurencję. To zupełnie nowe podejście w stylu komunikacji w social mediach i praca nad chatbootami.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Końcówka roku to launch pierwszych widocznych dla klienta efektów transformacji – aplikacji mobilnej, i początek budowania nowego formatu. Pierwsze znaczące wzrosty na parametrach marki. Zatem czekajcie na nas w 2018 roku #bgżbnpparibas!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O rozmówcy:
Piotr Machel
Dyrektor zarządzający pionem komunikacji w Banku BGŻ BNP Paribas