Historia Legal Cakes sięga 2014 roku, gdy Alicja Jagodzińska razem z przyjaciółmi, miłośnikami sportu i zdrowego trybu życia, wymyśliła biznes marzeń. Postanowili stworzyć słodkości z wartościowych składników najlepszej jakości, których nie trzeba sobie odmawiać na co dzień. Ideę szybko wprowadzili w życie – zaczęli wypiekać batony pozbawione konserwantów. Słodycze przygotowane w domowym piekarniku sprzedawali na zaprzyjaźnionej siłowni, gdzie spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem. Popyt na wypieki szybko rósł, sportowcy zajadali się pełnowartościowymi słodkościami, a Legal Cakes otworzyło swój własny zakład produkcyjny.
– Trudniejsza od produkcji batonów okazała się gastronomia. Ponieważ żadne z nas nie znało branży, działaliśmy zupełnie po omacku. Wszystkiego nauczyliśmy się sami i kiedy otwieraliśmy już swoją pierwszą kawiarnię w Warszawie, nasze wypieki były na tyle znane, że goście brali słodycze na wynos i jedli na zewnątrz, bo nie było już miejsca w środku – wspomina Alicja Jagodzińska. – Myślę, że udało nam się szybko osiągnąć sukces, bo oferujemy produkty z dobrych składników, a jednocześnie nie zawyżamy ich ceny. Dbamy także, aby nasze desery były bardzo smaczne, a ponadto nie używamy cukru ani żadnych jego niezdrowych zamienników. Wszystkie słodkości w kawiarni są bezglutenowe, większość wypieków to zarazem wyroby wegańskie, bez laktozy czy orzechów.
Zobacz również
Kilka miesięcy temu Legal Cakes otworzyło franczyzową kawiarnię, we Wrocławiu, która równie szybko zdobyła popularność wśród klientów.
Dynamiczny biznes wymaga nowoczesnych narzędzi
Legal Cakes od samego początku rozwija się na pełnych obrotach. Takie tempo firmie udaje się utrzymać nie tylko za sprawą produktów, które szybko znalazły swoich miłośników, lecz także dzięki nowoczesnym narzędziom pozwalającym na dotarcie do klientów tam, gdzie spędzają dużo czasu, czyli w internecie. Firma ma więc fanpage na Facebooku i konto na Instagramie, gdzie możemy podziwiać piękne wypieki. Dodatkowo na stronie internetowej Legal Cakes znajduje się sklep online, w którym zamówimy słodycze do domu, nawet jeśli nie mieszkamy we Wrocławiu czy w Warszawie.
Prowadzenie zdigitalizowanego biznesu wymaga nielimitowanego dostępu do sieci. Legal Cakes jest klientem T-Mobile i rozwija się w oparciu o usługi operatora. Alicja bez wahania wzięła więc udział w kampanii reklamowej „Firma bez limitów – masz to czarno na białym” pokazującej przedsiębiorców budujących swoje firmy przy wykorzystaniu nielimitowanej oferty połączeń i internetu od T-Mobile. W spocie zobaczymy także m.in. Igora Konefała z parku trampolin Hangar 646, Annę Radgowską z przedsiębiorstwa budowlanego JR-SANBUD, Różę Lewicką, właścicielkę Poczty Balonowej czy Wiktora Borowskiego, założyciela palarni kawy Coffee Republic.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Coraz więcej słodkości
Choć Legal Cakes dostarcza dziś wyroby do 500 punktów w całej Polsce, a w zakładzie produkcyjnym co dzień powstaje 2500 batonów, nadal są one przygotowywane ręcznie. Na każdym opakowaniu pracownicy sami zawiązują charakterystyczne sznureczki – znak firmowy Legal Cakes. Dzięki dbałości o każdy szczegół przedsiębiorstwo wciąż się rozrasta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dążymy do tego, aby kawiarnie Legal Cakes były w każdym mieście w Polsce. Zależy nam także, by nasze batony były powszechnie dostępne w punktach z żywnością. Ludzie poszukują zdrowych, wartościowych produktów wysokiej jakości i my chcemy im je zaoferować – mówi Alicja.
Na początku 2018 roku firma planuje otwarcie kolejnych franczyzowych kawiarni – w Gdańsku i w Katowicach. Dla zespołu Legal Cakes limity w biznesie nie istnieją.