Jednak rzeczywistość jest taka, że postawione wyżej cele często są realizowane przez działania doraźne, które faktycznie mogą utrzymywać firmę na powierzchni, jednak nie dadzą jej oczekiwanej stabilizacji i zaistnienia w świadomości klientów, nie budują więc silnej marki. Warunkiem jej wypracowania jest cierpliwe i konsekwentne działanie, zgodnie z zaprojektowaną strategią.
Projektowanie strategii marki jest drugim, całkowicie odnowionym wydaniem książki Strategia marketingowa. Maciej Tesławski wraz z zespołem Autorów wprowadza czytelnika krok po kroku w świat projektowania prawdziwej i praktycznej strategii marki.
Zobacz również
Ta książka to kompendium wiedzy, doświadczeń i punktów widzenia wielu strategów i marketerów, co pomaga zrozumieć złożoność procesu konstruowania strategii marki i odnaleźć właściwą drogę do celu.
Z książki dowiesz się m.in.:
- o marce – czym jest i dlaczego jest taka ważna w biznesie,
- o strategii marketingowej – dlaczego niezbędne jest określenie wizji i drogi jej osiągania,
- o analizie – dlaczego określenie punktu wyjścia wpływa na strategię,
- o segmentacji – dlaczego poznanie klienta jest warunkiem sukcesu,
- z jakich ważnych elementów składa się strategia marki,
- jak pozycjonować markę, by skutecznie wyróżniała się na rynku,
- jak zaprojektować strategię marki, by jej przekaz był zrozumiały.
Projektowanie strategii marki to niezbędnik dla marketerów dostrzegających coraz większą wagę strategii marki. Zarówno dla tych, którzy pracują w agencjach marketingowych, jak i tych, którzy borykają się z tym tematem w swoich firmach. Zawiera praktyczną wiedzę, co i jak robić, by nie zginąć na rynku, i jak sprawić, by marka – będąc kolejnym produktem na półce – stała się jedynym wyborem konsumenta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opinie i rekomendacje:
Książka (i zarazem projekt) Macieja Tesławskiego to warte uwagi zjawisko w literaturze marketingowej. Gdybym miał wybrać jakąś metaforę, która najlepiej oddaje charakter tego przedsięwzięcia, to byłaby to „polifonia”. Słyszymy tu różne opinie, patrzymy na temat strategii marki z różnych perspektyw i uczestniczymy w żywej wymianie rozważań i refleksji. Poglądy autorów poszczególnych części stanowią wyraziste, niezależne głosy, które często zupełnie ze sobą nie współbrzmią, kontrastują i mieszają w kontrapunkcie. Ale właśnie w ten sposób powstaje całość – bogata różnorodnością, intrygująca i poruszająca wyobraźnię. Jednocześnie jest to byt zmienny, płynny i niezwykle dynamiczny – otwarty na interpretację i zachęcający do uczestnictwa, np. przez zajęcie stanowiska czy zabranie głosu w sprowokowanej dyskusji.
Myślę, że w ten sposób autor projektu uchwycił istotę współczesnego marketingu – multidyscyplinarnego, eklektycznego, otwartego na czerpanie z różnorodności i kooperacji. Gratuluję autorom i polecam zainteresowanym tematem. ~ Marek Staniszewski, Heuristica
Marka jest pojęciem i obszarem zainteresowania, budzącym wiele fascynacji, a jednocześnie niezrozumienia. Książka Macieja Tesławskiego jest próbą zaprezentowania najbardziej fundamentalnych zagadnień, związanych z budowaniem marki w wymiarze percepcyjnym, w części także dotyczy brandingu emocjonalnego. Brak szerszej perspektywy czy też prezentacja niektórych obszarów brandingu, mogących wywołać dyskusję czy też wzbudzać odmienne punkty widzenia, nie muszą stanowić słabości tej publikacji.
To książka dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w marketingu i chcieliby poznać kluczowe pojęcia i metody budowania marki w tradycyjny sposób. ~ Prof. dr hab. Robert Kozielski, Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, questus – The Chartered Institute of Marketing
Książka jest bardzo szczegółową wiwisekcją marki i wszystkich jej aspektów.
Czytałam z zainteresowaniem, ponieważ, mimo że nie zgadzam się z kilkoma tezami, wydało mi się wartościowe takie prześledzenie drogi powstawania marki oraz jej zmiany. ~ Nina Kowaleska-Motlik, President New Communications
Każdy marketer zna pojęcie strategii marki. Niektórzy znają całą strukturę procesu jej projektowania. Niewielu jednak potrafi ją zrealizować od początku do końca. Problemem nie zawsze są czynniki zewnętrzne, takie jak ograniczony czas czy napięty budżet, ale brak całościowego myślenia o strategii marki.
Maciej Tesławski z przyjaciółmi w swojej najnowszej książce prowadzi przez proces projektowania strategii marki w sposób uporządkowany i z charakterystycznym dla siebie, humanistycznym rozumieniem przedmiotu, podanym w formie lektury równie inspirującej, jak i przyjemnej. Jest to książka przeznaczona dla osób zniechęconych schematyzmem niektórych podręczników akademickich, szukających zrozumienia procesu jako całości oraz inspiracji do tworzenia wyjątkowych osobowości. Osobowości wyjątkowych marek. ~ Dr Przemysław Tomczyk, adiukt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego; specjalista ds. CRM, w szczególności wiedzy pochodzącej od klienta
Książka w sprzedaży na stronie oraz w najlepszych księgarniach w całej Polsce.
Patroni medialni: MCA,NowyMarketing, Marketing przy kawie, , Marketing w praktyce, sprawny.marketing, Marketer+