Badanie „Foto-ekologia“ przeprowadzone na zlecenie Nikon Polska wykazało, że użytkownicy aparatów fotograficznych są zainteresowani tematem ochrony środowiska w kontekście szeroko rozumianej fotografii. Blisko 66% spośród 800 respondentów jest zdania, że producenci aparatów fotograficznych powinni edukować fotografujących jak można dbać o środowisko i robić zdjęcia. Dlatego też wiodącą ideą portalu jest edukacja o ekologicznym fotografowaniu, promocja inicjatyw podejmowanych przez firmę Nikon na rzecz ochrony środowiska, a także motywowanie użytkowników aparatów do pro-ekologicznych działań.
„Badania pokazują, że konsumenci coraz częściej wybierają produkty ekologiczne – wykonywane z przyjaznych materiałów i bardziej wydajne. Nie wszyscy jednak wiedzą jak właściwie obsługiwać sprzęt, aby móc przyczynić się do poprawy stanu środowiska. Na portalu ekofocus.pl będziemy informować o możliwościach wykorzystania „eko-funkcji” dostępnych w aparatach cyfrowych oraz o tym, w jaki sposób firma Nikon dba o przyrodę – od momentu projektowania sprzętu, poprzez proces wytwarzania, aż po system logistyczny” – mówi Magdalena Michalska-Szmidt, kierownik ds. marketingu Nikon Polska.
Zobacz również
Platforma www.ekofocus.pl to również miejsce, które ma kształtować proekologiczne postawy, a także stanowić bazę wiedzy na temat działań, które na co dzień każdy z nas może realizować z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Nikon przygotował np. listę zasad odpowiedzialnego fotografowania, podpowiadającą na co należy zwracać uwagę podczas robienia zdjęć i jakich zachowań unikać. Jako przykłady dobrych praktyk zostały wskazane m.in.: zastępowanie zwykłych baterii akumulatorami czy używanie sprzętu, który może zostać poddany recyklingowi.
„W stworzenie zasad odpowiedzialnego fotografowania, zamieszczonych na portalu ekofocus.pl, zostali zaangażowani pracownicy i współpracownicy Nikona. To na podstawie ich doświadczeń przygotowaliśmy listę porad. Zależy nam, aby uzmysłowić użytkownikom, że czasem nawet banalne z pozoru czynności, mogą pomóc chronić środowisko naturalne, a człowiek w kontakcie z przyrodą powinien być jak najmniej inwazyjny” – dodaje Magdalena Michalska-Szmidt.
W serwisie nie zabraknie atrakcyjnych konkursów skierowanych do szerokiego grona odbiorców, w tym młodzieży i dzieci.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ekofocus.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing