Dziennikarze i Social Media 2012 – raport i infografika

85% polskich dziennikarzy korzysta z mediów społecznościowych, a największym zaufaniem obdarza blogi. Przedstawiciele mediów poszukują przede wszystkim tekstów, ale to zjawisko osłabło w porównaniu do ubiegłego roku. Agencja Multi Communications przygotowała raport „Dziennikarze i Social Media 2012”
O autorze
1 min czytania 2013-01-18

Celem sondażu Multi Communications było oszacowanie, na ile media społecznościowe (Social Media) są obecnie wykorzystywane przez dziennikarzy. Chcieliśmy również sprawdzić, czy nastąpiły poważne zmiany w nastawieniu w odniesieniu do roku ubiegłego.

Aby umożliwić pełne porównanie z wynikami pierwszego sondażu, większość pytań brzmiała identycznie. Tak samo zdefiniowaliśmy media społecznościowe jako grupę aplikacji internetowych i mobilnych umożliwiających wymianę treści generowanych przez użytkowników oraz przekształcających komunikację w interaktywny dialog. Z tego powodu pytaliśmy dziennikarzy o korzystanie z określonych serwisów (np. Twitter, Facebook), które stały się synonimem Social Media, lub o narzędzia typu blogi, które mieszczą się w różnych serwisach (nie ma to jednak znaczenia dla wyników tego badania).

Pełen raport

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sondaż został przeprowadzony przez zespół Multi Communications na przełomie listopada i grudnia 2012. Podstawowym narzędziem była ankieta uzupełniana w trakcie rozmowy telefonicznej. W badaniu wzięli udział dziennikarze reprezentujący różne typy mediów, o zróżnicowanej tematyce, zasięgu oraz częstotliwości.

W sumie skontaktowano się z około 200 dziennikarzami z całej Polski, z czego zebrano 125 wypełnionych ankiet. Głównym powodem odmowy wzięcia udziału w sondażu był brak czasu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się