Zespół VisServices, stawia tezę, że rok 2013 będzie prawdziwym rokiem mobile. Jak pokazują badania Nielsena między lipcem 2011 a 2012 roku przeprowadzone w USA, gwałtownie wzrosła liczba użytkowników aplikacji (z 55 do 101 milionów) oraz stron mobilnych (z 52 do 95 milionów). Wzrósł też czas, jaki przeciętny użytkownik spędza z aplikacjami mobilnymi aż o 120%, o 22% dla stron mobilnych i tylko o 4% dla korzystania z komputera stacjonarnego.
Te same badania ukazują też inny istotny trend, czyli silne powiązanie korzystania z mediów społecznościowych i dobrodziejstw technologii mobilnych. Niemal dwukrotnie wzrosła liczba osób korzystających z mediów społecznościowych poprzez stronę lub aplikację mobilną. W analogicznym okresie liczba osób korzystająca z tych samych serwisów za pomocą komputerów stacjonarnych wzrosła ze 163 do 171 milionów.
Zobacz również
Więc w jakim miejscu znajdujemy się w tej chwili? Oferty i telefony są coraz atrakcyjniejsze i z każdym kwartałem stają się dostępne do coraz szerszego grona. W Polsce jest też duża grupa zdolnych developerów aplikacji mobilnych. Dlatego też należy spodziewać się, że w drugiej połowie 2013 nastąpi prawdziwy „boom” w Polsce na aplikacje mobilne. Marketing mobilny stanie się bardzo ważnym kanałem dotarcia do konsumenta. Lawinowo powinny pojawiać się aplikacje wykorzystujące geolokalizaję (zakupy kompulsywne), pokazujące ofertę handlową i usprawniające customer service.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]