Walka z problemem złej jakości powietrza w działaniach CSR-owych eurobanku (case study)

Walka z problemem złej jakości powietrza w działaniach CSR-owych eurobanku (case study)
eurobank w ramach działalności CSR odpowiada na jedno z największych wyzwań współczesności, jakim jest poprawa jakości powietrza w Polsce. Głównymi założeniami kampanii społecznej #BezSmogu, realizowanej przez bank, były: poszerzenie bazy danych dotyczących jakości powietrza w Polsce...
O autorze
2 min czytania 2018-03-30

…edukacja pracowników i klientów w zakresie zagrożeń związanych ze smogiem oraz zachęcenie klientów do stosowania ekologicznych rozwiązań we własnym domu.

Polska zajmuje czołową pozycję na europejskiej mapie smogowej. Aż 79%-86% mieszkańców naszego kraju jest bezpośrednio narażonych na negatywne skutki oddychania zanieczyszczonym powietrzem. Smog zwiększa ryzyko zachorowania na nowotwory, choroby układu oddechowego lub Alzheimera, a także przyczynia się do skrócenia średniej długości życia. W okresie dużego stężenia szkodliwych substancji w powietrzu istotne jest ograniczenie przebywania na zewnątrz. Kluczową rolę pełni wówczas bieżące monitorowanie sytuacji smogowej. Niestety niewielkie zagęszczenie punktów pomiaru nie zapewnia pełnej informacji dotyczącej stanu powietrza. eurobank w odpowiedzi na tę potrzebę przyłączył się do ogólnopolskiej sieci czujników smogu. Bank zamieścił je na budynkach swoich placówek oraz w redakcjach mediów ogólnopolskich i lokalnych. Łącznie, na mapie Airly pojawiło się 60 czujników od eurobanku. Głównym kryterium wyboru placówek, na których znalazły się sensory powietrza, był poziom zanieczyszczeń w danym regionie Polski. Czujniki pojawiły się w województwach borykających się z problemem smogu: śląskim, małopolskim, mazowieckim, dolnośląskim, opolskim, łódzkimi i wielkopolskim.

W celu promocji kampanii eurobank podjął współpracę z Arturem Kurasińskim. Bloger znany jest z propagowania inicjatywy tworzenia sieci czujników smogu i publikowania na temat złej jakości powietrza w Polsce. Artur Kurasiński, włączając się do kampanii #BezSmogu stworzył cykl materiałów poświęconych zagadnieniu smogu, które zamieścił na swoim blogu. Dodatkowo wziął udział w konferencji edukacyjnej skierowanej do pracowników eurobanku oraz wystąpił w materiale filmowym promującym kampanię.

W trakcie kampanii #BezSmogu powstał materiał video, obrazujący odwrócenie procesu zanieczyszczenia powietrza i wizję przyszłości: miasta z czystym powietrzem. Film wyjaśniał ideę tworzenia sieci czujników smogu, pozwalając widzowi zrozumieć cel inicjatywy. Założeniem materiału było pokazanie, że wiedza o poziomie zanieczyszczeń powietrza, ma ogromne znaczenie w procesie zmian postaw społecznych na bardziej proekologiczne. Film został opublikowany na kanale YouTube eurobanku oraz w mediach społecznościowych Artura Kurasińskiego. Na kanale YouTube został wyświetlony ponad 150 tysięcy razy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ważnym elementem kampanii #BezSmogu była również edukacja pracowników na temat roli jakości powietrza. eurobank zorganizował dla nich konferencję edukacyjną. Wystąpili w niej eksperci w dziedzinie jakości powietrza i ekologicznych rozwiązań w domu oraz działacze społeczni tj. Krzysztof Smolnicki z dolnośląskiego Alarmu Smogowego, Jerzy Piszczek i Michał Smoła przedstawiciele PolREFF oraz Artur Kurasiński bloger i ambasador akcji #BezSmogu. W trakcie wydarzenia uczestnicy dowiedzieli się o przyczynach i skutkach występowania smogu oraz o metodach walki z nim. Pracownicy otrzymywali również praktyczne informacje dotyczące radzenia sobie z zanieczyszczeniem powietrza oraz materiały związane z kampanią eurobanku.

W ramach kampanii eurobank zachęcał także swoich klientów do zastosowania we własnych domach, rozwiązań ograniczających emisję szkodliwych substancji. Bank przygotował specjalną ofertę z rabatem w postaci zwrotu, pozwalającą sfinansować remont podnoszący efektywność energetyczną domu lub mieszkania. Rozwiązania, które eurobank zaproponował swoim klientom to: wymiana okien i drzwi, wymiana kotłów grzewczych, docieplanie ścian, dachów i podłóg oraz wykorzystanie energii słonecznej czy modernizacja oświetlenia, oraz systemów wentylacyjnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki kampanii #BezSmogu 60 kolejnych czujników smogu pojawiło się w 26 polskich miastach. Pozwalają one społecznościom lokalnym, w tym pracownikom eurobanku, na bieżący monitoring jakości powietrza w najbliższej okolicy. Redakcje z kolei mają możliwość publikacji oraz rozpowszechniania informacji dotyczących sytuacji smogowej wśród swoich odbiorców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

autor: Karolina Nowosielska, Młodszy Konsultant, Havas PR Warsaw

źródło:
„Air quality fact sheet 2013”, Europejska Agencja Środowiska