To pierwsza z serii sprzedaży aktywów Lagardère Active planowanych w strategii ogłoszonej przez Arnaud Lagardère 8 marca 2018 roku.
Wartość transakcji wyniosła 73 mln euro. Sprzedawane spółki przyniosły łącznie 56 mln euro skonsolidowanych przychodów w 2017 roku.
Zobacz również
Przejęcie wzmocni strategię rozwoju Czech Media Invest w segmencie medialnym, dodając do portfolio silne marki radiowe w Europie Centralnej. Sfinalizowanie transakcji wymaga jeszcze zgody krajowych urzędów regulacyjnych.
W Polsce Lagardère Active jest 100% właścicielem Eurozet sp. z o.o., w skład której wchodzą m.in.: Radio ZET, Antyradio, Meloradio, Chillizet, radiozet.pl, antyradio.pl, radiostacja.pl i planeta.fm.
* Czech Media Invest, której współwłaścicielem jest Daniel Křetínský, to duża czeska spółka medialna. Jest właścicielem czterech dzienników, licznych magazynów prasowych i serwisów internetowych. Posiada również dwie drukarnie i jest liderem dystrybucji książek i prasy (ok. 18 tys. punktów sprzedaży).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing