DigitaLOVE nawyki Młodych

56% Młodych nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez komórki. Dla 55% świat byłby nudny bez Internetu, a 40% nie potrafiłoby bez niego żyć.
O autorze
1 min czytania 2018-05-25

Tegoroczne badania Świat Młodych, zrealizowane przez IQS pokazują, iż tytułowi Młodzi (16-29 l.) nie rozstają się ze swoimi smartfonami, ponieważ te zaspokajają ich wszystkie bieżące potrzeby w prosty, wygodny i szybki sposób.

Darmowy dostęp do wifi przestał wyznaczać miejsca spędzania wolnego czasu. Dziś każdy ma własny Internet w telefonie. Co za tym idzie, Młodzi mogą być niemal bez przerwy online – aż 43% z nich w ogóle nie wyłącza transmisji danych. Tylko 42% przyznaje, że czasami zdarza im się przechodzić w tryb offline.

Co kręci Młodych w sieci?

Smartfon to najważniejsze urządzenie w życiu Młodych, bo pozwala „być na bieżąco”. 87% z nich posiada co najmniej jeden aparat. Zapewnia on nie tylko komunikację, rozrywkę i relaks, ale także pomaga w wypełnianiu obowiązków (np. przypomnienia, poczta, kalendarz). Najczęściej, bo aż 80% badanych, wykorzystuje smartfon do przeglądania stron internetowych. Na drugim miejscu znajdują się media społecznościowe (78%), a tuż za nimi słuchanie muzyki z YouTube (77%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, Młodzi więcej czasu spędzają na zakupach w sieci (65%), niż na rozrywce (47%). Dużym powodzeniem w tej grupie cieszy się OLX czy Allegro, z którego korzysta coraz więcej mężczyzn. W ramach rozrywki, najczęściej odwiedzają darmowe strony z filmami oraz memami. Płatne witryny przeważnie nie są ich obiektem zainteresowań. Przeciwnie, wszystko co mogą mieć „for free” przyciąga uwagę Młodych. Co czwarta badana osoba uważa, że wystarczają jej darmowe wersje aplikacji. Przeważnie te, które ułatwiają dostęp do informacji oraz komunikacji, czyli mapy i nawigacje (65%), apki portali społecznościowych (64%) oraz komunikatory (56%).

W grupie raźniej

65% Młodych uważa, że w Internecie jest za dużo hejtu. Połowa z nich obawia się udostępniania swoich danych, by te nie zostały w przyszłości wykorzystane przeciwko nim. Poczucie bezpieczeństwa jest wysoko cenione wśród Młodych, dlatego 49% z nich ma prywatny profil na Facebooku, a 43% na Instagramie. By zwiększyć poczucie kontroli oraz spokoju, Młodzi chętnie przynależą do grup zamkniętych oraz korzystają z tajnych konwersacji. Tam przenoszą większość swojej aktywności oraz uciekają przed hejtem. Dzielą się swoimi życiowymi sprawami i udzielają sobie wzajemnie porad. Istnieją jednak grupy, takie jak ,,Polish Squad”, których członkowie uważają, że wolno im więcej. Publikują tam odważne, często niestosowne posty. Im więcej kontrowersji i skandalu w relacji, tym więcej komentarzy i lajków, czyli tym większy „fejm”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się