Fakt: na święta wykreśl politykę [case study]

Fakt: na święta wykreśl politykę [case study]
Czy gazeta znana na co dzień ze skandalizujących i bezkompromisowych nagłówków może, z okazji Świąt Bożego Narodzenia, pokazać się z zupełnie innej - ciepłej i pozytywnej strony? Jakie życzenia, poza tymi banalnymi o zdrowiu i radości, może złożyć Polakom „Fakt” i czy ktoś mu uwierzy?
O autorze
1 min czytania 2018-06-06

Żyjemy w kraju politycznie spolaryzowanego społeczeństwa. W codziennej dyskusji bez przerwy pojawiają się „My” i „Oni”. Niestety, dotyczy to także rozmów przy wigilijnym stole. Dlatego „Fakt” postanowiła dać dobry przykład i przypomnieć Polakom, co w święta jest ważniejsze od kłótni o politykę. Zeszłoroczne życzenia świąteczne stworzone przez Grey Group Poland zostały nagrodzone brązem w konkursie KTR 2018 w kategorii communication – print.

Koncept

To, czego wszyscy sobie życzymy (nie tylko od święta) to zażegnanie konfliktu społecznego między zwolennikami obecnego rządu i jego przeciwnikami. Społeczeństwo jest teraz bardziej spolaryzowane niż kiedykolwiek. „Fakt” na co dzień podgrzewa temperaturę konfliktu, więc to właśnie tam zdecydowano się pokazać, że w Święta warto wykreślić politykę z naszych rozmów. Bo jeśli nawet gazeta zauważa problem, to znaczy, że coś w tym musi być.


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

 Realizacja

Na ostatniej stronie „Faktu” opublikowano dwie kolumny z cytatami dwóch bezsprzecznych ikon konfliktu polsko-polskiego, z których wykreślone zostały słowa związane z polityką. Pozostawione wyrazy stworzyły zupełnie nowe znaczenie. Pełne złości wypowiedzi zmieniły się w dobre życzenia. Wystarczyło wykreślić politykę.
Zobacz grafikę w większym rozmiarze

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ogłoszenie ukazało się pełnym nakładem 360 000 sztuk w przeddzień wigilii Bożego Narodzenia 2017. Na Twitterze ktoś napisał „Dziś Fakt na poziomie Guardiana”.

 
Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt zdobył brąz w konkursie KTR 2018, w kategorii COMMUNICATION.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Klient: Ringier Axel Springer Polska
  • Agencja: Grey Group Poland
  • Executive Creative Director: Jakub Korolczuk
  • Deputy Creative Director: Alek Frydrych
  • Copywriter: Anna Czubaszek
  • Copywriter/Art Director: Marcin Mioduski