TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Pierwsze wnioski z pomiaru oglądalności reklam w telewizji i internecie [badanie]

Podczas Forum IAB 2018 Gemius ogłosił pierwsze wnioski z pomiaru oglądalności reklam w telewizji i internecie przeprowadzonego na jednej grupie odbiorców. Badanie umożliwia analizowanie łącznych zasięgów kampanii reklamowych w telewizji i internecie.
O autorze
2 min czytania 2018-06-08

To pierwsze na polskim rynku badanie cross-mediowe, obejmujące kampanie reklamowe prowadzone w telewizji i internecie (komputery osobiste i laptopy, urządzenia mobilne, aplikacje). Kompleksowy pomiar został przeprowadzony na jednej grupie odbiorców, zarówno treści dostarczanych przez telewizję, jak i internet. Wykorzystano w nim autorską metodologię zastosowaną w badaniu gemiusAdReal, które mierzy sposób, w jaki internauci oglądają reklamy w sieci (Gemius otrzymał za nie statuetkę IAB Europe za najlepszy projekt badawczy 2017).

ꟷ W 2017 roku udział mediów cyfrowych w globalnych wydatkach reklamowych po raz pierwszy przewyższył wydatki na telewizję. Łącznie digital i tv stanowiły aż 76 proc. globalnych wydatków na reklamę i tym samym stały się najważniejszymi kanałami komunikacji marketingowej ꟷ komentuje Marta Sułkiewicz, dyrektor sprzedaży międzynarodowej w Gemiusie. ꟷ Rynek reklamy coraz głośniej domaga się wspólnego badania, które umożliwi porównywanie zasięgów online z tv. Gemius stara się na tę palącą potrzebę rynku odpowiedzieć, rozpoczynając jednoźródłowy pomiar oglądalności reklam emitowanych w stacjach telewizyjnych, aplikacjach mobilnych i na stronach internetowych ꟷ wyjaśnia Sułkiewicz.

Pierwsze wnioski z nowego badania Gemiusa zostały skonsultowane z ekspertami branży reklamy i mediów oraz zaprezentowane podczas konferencji Forum IAB (6-7 czerwca 2018).

Przed telewizorem z telefonem w ręku

Gemius zbadał również, ile godzin średnio miesięcznie poszczególne grupy użytkowników spędzają przed ekranem komputera, smartfona oraz telewizora. W przypadku telewizji badanie objęło wszystkie cztery najbardziej liczące się na rynku kanały telewizyjne ꟷ Polsat, TVN, TVP1 i TVP2. Ich najwierniejsi widzowie spędzają średnio 95 godzin w miesiącu na oglądaniu telewizji i 58 godzin na przeglądaniu internetu na smartfonach. To grupa, która jest najbardziej aktywna na urządzeniach mobilnych, a jednocześnie najkrócej korzystająca z internetu na komputerach osobistych. Z kolei okazjonalni telewidzowie wymienionych kanałów znacznie więcej czasu spędzają surfując po sieci przy użyciu komputerów osobistych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej czasu na Facebooku niż YouTubie

Nowe jednoźródłowe badanie Gemiusa obejmuje urządzenia mobilne, w tym aplikacje Facebooka i YouTube’a. Okazuje się, że heavy userzy największego serwisu społecznościowego stanowią również grupę najchętniej odwiedzającą serwis wideo należący do Google’a. Jeśli spędzają mniej czasu w aplikacji Facebooka, spędzają go też mniej w aplikacji YouTube’a.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badania potwierdziły to, co na rynku mówi się od dawna: że smartfon jest urządzeniem towarzyszącym nam w życiu codziennym od świtu do zmierzchu, także przy oglądaniu telewizji. A więc grupa odbiorców, która spędza najwięcej czasu w telewizji, spędza go najwięcej także w aplikacjach społecznościowych i rozrywkowych. Natomiast osoby, które nie konsumują tak intensywnie telewizji spędzają również mniej czasu w aplikacjach. To dotyczy zarówno Facebooka, jak i YouTube’a. Mamy do czynienia z grupą ludzi, do których trudno jest dotrzeć zarówno przez telewizję, jak i reklamę mobilną. Marketerzy mają szansę na dotarcie do nich przez reklamę na komputerach osobistych ꟷ podsumowuje Marta Sułkiewicz.

 

Pracę nad badaniem jednoźródłowym w Polsce Gemius rozpoczął w ubiegłym roku.