Wrażenia z Social Media Convent

1 lutego br. w Gdańsku odbyła się pierwsza edycja konferencji Social Media Convent. Prelegenci przedstawili trendy w social media na 2013 rok. Za najlepsze case study uznano kreatywne wykorzystanie przez Fanpoint protokołu Open Graph dla Kwejk.pl. Na koniec wyłoniono Social Media SuperStars.
O autorze
2 min czytania 2013-02-04

Social Media Trends

W pierwszej części wydarzenia prelegenci-praktycy podzielili się swoimi doświadczeniami i spojrzeniem na komunikację w mediach społecznościowych. Michał Sadowski z Brand24 wyjaśniał, jak odnaleźć i zrozumieć klienta w sieci dzięki wykorzystaniu narzędzi monitoringu.

Rafał Janik z ThinkMedia podzielił się wynikami badań dotyczącymi popularności Twittera, które pokazują że najczęściej tweetujemy w weekendy i w godzinach popołudniowych oraz zdradził tajemnicę związaną z koncertem Justina Biebera w Polsce. Zaraz po nim Michał Górecki, Chief Tshirt Officer z koszulkowo.com mówił o dwóch pułapkach, w które wciąż wpadają specjaliści od social media. Jan Zając z Sotrender wspominał 2012 rok i przedstawił prognozy z zakresu Social Media Optimisation, ROI i KPI na 2013. Udowodnił też publiczności, jak dużą rolę w mediach społecznościowych nadal odgrywają koty. Aleksandra Mokwa i Ewa Salamon z wydziału promocji Gdańska opowiedziały o działaniach miasta w mediach społecznościowych, natomiast Paweł Suchocki i Piotr Wójcicki pokazali siłę rekomendacji sprawdzaną już w usłudze Rekomenduj.to.

Najlepsza kampania roku?

W Case Study Festival zmierzyło się ze sobą 7 kampanii m.in. Eksperci Tesco… na wejściu podbijają Facebooka, Małe jest wielkie: Volkswagen up, czy Kapitan Niepalny. Wiele emocji wywołała prezentacja kampanii dla Tesco w wykonaniu Mariusza Pełechatego z Lemon Sky, jednak ostatecznie jury za najlepsze uznało działania agencji Fanpoint dla serwisu Kwejk.pl.

Social Media SuperStars

Wszyscy uczestnicy spotkania mieli możliwość zmierzenia się w teście wiedzy i umiejętności. Osoby, które podjęły się wyzwania zdobycia zaszczytnego tytułu Social Media SuperStar musiały znać precyzyjne definicje takich pojęć, jak żebrolajk, komć czy edgerank, oraz znać odpowiedzi na pytania związane z najpopularniejszą potrawą polskiego internetu w 2012 roku czy popularnościa twittera.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W trakcie spotkania na telebimie można było na bieżąco obserwować tweety dodawane przez uczestników Social Media Convent. Dzięki platformie ClickWebinar firmy Implix, wszystkie osoby, które nie uczestniczyły osobiście w wydarzeniu, mogły skorzystać ze streamingu.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Zainteresowanie konferencją przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Już na tydzień przed konferencją zabrakło miejsc, a do ostatniej godziny przed wydarzeniem otrzymywaliśmy zapytania dotyczące możliwości uczestnictwa. Sukces pierwszej edycji Social Media Convent upewnił nas, że należy realizować kolejne – mówi Marta Laskowska, Feeltz.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O wydarzeniu

Social Media Convent to ogólnopolska impreza przeznaczona dla osób zajmujących się komunikacją w mediach społecznościowych, organizowana przez Feeltz – nową markę agencji Personal PR dedykowaną projektom w social media.

Wydarzenie odbyło się w centrum konferencyjnym Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER i wzięło w niej udział ponad 150 osób związanych z branżą social media w kraju i za granicą.