Lądowanie na księżycu oraz medialne manipulacje. Niesamowity polski projekt na Instagramie

Lądowanie na księżycu oraz medialne manipulacje. Niesamowity polski projekt na Instagramie
@jacktorrancetrip to ciekawy przykład tego, w jaki sposób używać social mediów do opowiadania wielowarstwowych filmowych narracji. To projekt narracyjny na Instagramie, i zarazem labirynt łączący film z retro futurystycznym designem oraz innowacyjnym interface.
O autorze
1 min czytania 2018-06-19

Autorzy projektu – duet reżyserski The Kissinger Twins, czyli Dawid Marcinkowski i Kasia Kifert, mówią, że jego historia sięga roku 2013, gdy zdobylii nagrodę Webby Awards za projekt transmedialny „The Trip” z muzyką Andrzeja Smolika.

@jacktorrancetrip zainspirowany był prawdziwym wydarzeniem. W trakcie wakacji i na Samoa twórcy projektu spotkali Jacka Torrance, 80 letniego reżysera, który twierdził, że lądowanie na księżycu to mistyfikacja, za którą stał on sam. Rozmowa z nim była na tyle inspirująca, że postanowili zrobić w oparciu o nią projekt. Lądowanie na księżycu oraz medialne manipulacje tamtej epoki zestawione zostają z masową inwigilacją doby internetu. Jack Torrance stał się bohaterem idealnie pasującym do epoki post-prawdy.


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Interesuje nas to, w jakim stopniu ograniczenia platformy zestawione z rosnącą liczbą oferowanych funkcji mogą zostać kreatywnie wykorzystane do opowiadania historii. Dużo pracowaliśmy ostatnio w VR, to fantastyczne medium, ale w pewnym momencie poczuliśmy potrzebę zrealizowania czegoś prostszego z minimalnym nakładem technologii – stąd Instagram.” – komentują wybór platformy autorzy projektu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Podczas trwania zimowych Igrzysk Olimpijskich, Toyota uruchomiła specjalne konto na Instagramie @SeeLikeMenna, które zabiera ludzi w świat widziany oczami 18-letniej brytyjskiej paraolimpijki Menny Fitzpatrick.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

@SeeLikeMenna zostało zaprojektowane w taki sposób, aby pokazać, że rywalizacja na Igrzyskach Paraolimpijskich nie jest łatwa. Filtr osłabienia wzroku powstał we współpracy z Fitzpatrick i jej widzącym przewodnikiem, Jennifer Kehoe. Przy realizacji pomagał Królewski Instytut dla Niewidomych w Londynie i zespół konsultantów okulistycznych, aby przekazać percepcję świata jak najdokładniej.

PS2

IGersi mają obecnie największe pole oddziaływania i doskonale wykorzystało to WWF. Do współpracy zaprosili 9 influencerów podróżniczych, którzy zrobili zdjęcia – piękne góry, plaża, rafa koralowa… Jak się okazuje to nie wszystko. Zdjęcia pokazują miejsce nie tylko „przed”, ale i „po”…