W kampanii „ibis, tu mieszka muzyka” filarami komunikacji sieci hoteli ibis zostały muzyka i rozrywka – odniesiono się do długiej historii łączącej hotele i muzykę. Wiele hitów, takich jak „Satisfaction” Rolling Stonesów, czy „Smoke on the water” Deep Purple albo the Eagles „Hotel California” powstały podczas pobytu w hotelach.
Planowanie kampanii
Cele:
Zobacz również
- Odmłodzić wizerunek marki i pogłębić doświadczenia z nią związane.
- Dotrzeć do grupy docelowej Millennialsów dzięki komunikacji i treściom, które są dla nich łatwe w odbiorze, a także ciekawe i angażujące.
- Zwiększyć widoczność marek należących do sieci Ibis, w mediach earned, owned and shared.
- Wesprzeć muzyczne talenty i stworzyć im szansę kariery.
Głównym celem projektu było nadanie hotelom bardziej młodzieńczego wizerunku i dotarcie do nowych grup gości, którzy szukają miejsc oferujących możliwość przeżycia niezapomnianych i pełnych zabawy chwil. Koncepcja kampanii „Ibis, tu mieszka muzyka” wywodzi się z popularnych telewizyjnych talent show, takich jak” The Voice „, w których występowali nieznani, ale bardzo utalentowani artyści, zarówno solowi wykonawcy, jak i zespoły.
Realizacja kampanii
Ważne daty:
- 5 września – uruchomienie kampanii
- 17 września – uruchomienie głosowania on-line
- 6 października – ogłoszenie wyników
- 15 – 31 października – nagrania w hotelowym studio
- 12 grudnia – koncert finałowy
Ze względu na charakter grupy, do której kierowano komunikaty, w kampanii postawiono przede wszystkim na media społecznościowe oraz Internet. Głównymi kanałami były Facebook, Instagram, Snapchat oraz YouTube.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Konkurs – Platforma internetowa ibis.com/tumieszkamuzyka stała się miejscem, gdzie swoją twórczość i chęć wzięcia udziału w kampanii zgłaszali początkujący muzycy. Do konkursu zgłoszono ponad 300 utworów, na które internauci oddali łącznie ponad 60 tysięcy głosów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ambasadorka – Sarsa, sławna polska artystka, obdarzona wspaniałym głosem i rozpoznawalna dzięki swojemu charakterystycznemu wizerunkowi. Swoją karierę muzyczną zaczynała, biorąc udział w różnych konkursach muzycznych i odnosząc sukces w jednym z nich. Jest szeroko obserwowana w swoich mediach społecznościowych: Facebook (190 000 fanów), Instagram (123 000 obserwujących) i YouTube (208 000 subskrybentów).
Zwycięzcy – Sarsa wybrała dwa zespoły: Birches i Redford oraz troje wokalistów: Patrycję Roszczyk, Marię Bedyńską i Pawła Danielaka. Zwycięzców zaproszono na nagrania do wyjątkowego miejsca. Po raz pierwszy w Polsce, a prawdopodobnie i na świecie, stworzono w hotelu profesjonalne studio nagraniowe, gdzie pod okiem producentów Universal Music Polska finaliści zarejestrowali swoje single. Utwory zostały wydane także w formie specjalnej płyty oraz będą dostępne na terenie hoteli sieci ibis w całej Europie Wschodniej w systemie Jukebox by Deezer. Ponadto playlista ze zwycięskimi piosenkami jest także dostępna na portalu Soundcloud.
Koncert finałowy – Podczas finałowego koncertu zwycięzcy konkursu zagrali i zaśpiewali na żywo przed zgromadzoną w hotelu ibis Warszawa Centrum publicznością swoje autorskie utwory. Młodzi twórcy udowodnili, że świetnie czują się na scenie. Udało im się wypełnić hotelową przestrzeń muzyką i stworzyć w niej wyjątkową atmosferę. Każdy ze zwycięzców reprezentuje inny styl muzyczny, dzięki czemu kolejne występy pozytywnie zaskakiwały publiczność. Na koniec wieczoru, na scenie pojawiła się Sarsa, która wykonała największe hity z ostatniej płyty „Pióropusze”.
W ramach działań prowadzone było biuro prasowe, a także spotkania z dziennikarzami w studio. Zorganizowano 2 briefingi prasowe. Kampania była transmitowana na monitorach w ponad 60 hotelach sieci ibis w regionie CEE.
Efekty kampanii
- W ciągu czterech miesięcy kampania dotarła do prawie 11 milionów ludzi
- 300 zgłoszeń do konkursu
- 60 000 oddanych głosów (osoby przeważnie poniżej 30 roku życia)
- Blisko 150 publikacji w radio, prasie i internecie
- Osiągnięty zasięg mediów: 7,3 miliona, media społecznościowe: 2,7 miliona
- Wydany na rynku specjalny album z piosenkami zwycięzców
- Koncert finałowy miał 650 000 odsłon w ciągu 2 tygodniu
- Ruch organiczny 786 postów, ponad 82% publikacji w mediach społecznościowych.
Kampania „ibis. tu mieszka muzyka” została zakwalifikowana do międzynarodowego konkursu IPRA Golden World Awards. Projekt nominowano do nagrody w kategorii „Turystyka i Podróże”.