W raporcie zostały przedstawiono m.in.:
- Najważniejsze wydarzenia 2012 w Polsce i na świecie
- Najciekawsze projekty
- Prognozy zmian na rynku e-commerce na 2013 rok
- Zmiany w działaniu dużych graczy i kierunki rozwoju biznesu
- Omówienie kluczowych trendów i zjawisk, które będą decydujące dla e-handlu
E-commerce na świecie
Branża e-commerce zarówno w Polsce, jak i na świecie, intensywnie się rozwija. Obserwujemy błyskawiczny rozwój kanałów mobilnych oraz ekspansję serwisów społecznościowych. W czasie recesji, gdy handel tradycyjny przeżywa zastój, liczba zakupów dokonywanych on-line szybko rośnie. E-handel oferuje nie tylko niższe ceny, ale też ogromny wybór, nieosiągalny dla tradycyjnych sklepów stacjonarnych.
Zobacz również
Inwestycja w jakość i wygodę klienta
Rok 2013 będzie zdecydowanie rokiem inwestycji w technologie i logistykę. W wyścigu o względy klienta, o zwycięstwie mogą zdecydować rozwiązania, których on sam praktycznie nie zauważa. Rosnące oczekiwania konsumentów skutkują inwestycją w rozwój obsługi klienta i większe znaczenie rzetelnych partnerów logistycznych. Następuje stała ekspansja rozwiązań technologicznych. Najwięksi gracze, jak eBay czy Amazon.com już intensywnie inwestują w zaplecze technologiczne. Nasila się trend rozwoju urządzeń mobilnych. Zdobywają one coraz większe zaufanie użytkowników i generują dynamiczny wzrost bezpośredniej sprzedaży on-line. Sklepy podnoszą jakość działania poprzez rozbudowanie rozwiązań analitycznych: inwestycje w call-center, CRM, analizy behawioralne. Branża przekonała się, że social media nie jest dobrym kanałem sprzedaży, ale może przynosić inne korzyści, np. promocyjne. Coraz głębiej przenikają się obszary biznesowe firm.
Kluczowe wydarzenia w branży e-commerce w Polsce 2012
Dynamika wzrostu jest na wysokim poziomie. Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail, obroty polskiego handlu internetowego w 2012 roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych. Pod względem częstotliwoścí zakupów on-line na jednego klienta, jesteśmy już na 3 miejscu po Brytyjczykach i Niemcach, co pokazuje, że polski rynek będzie się rozwijał w podobnym kierunku i tym większe znaczenie mają trendy występujące na rynku brytyjskim prezentowane w raporcie. Silna reakcja na takie wydarzenia, jak plany wejścia Amazon.com i podpisania ACTA pokazały, że Internet jest dla Polaków równoległą rzeczywistością, w której robią zakupy, spotykają się ze znajomymi i bronią swojej wolności.
pełen raport
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing