Podsumowanie 2012 r na Facebooku
Zanim opowiemy o styczniu na polskim Facebooku, zapraszamy do infografiki – podsumowania roku 2012. W podsumowaniu opisaliśmy między innymi:
Zobacz również
- przyrost liczby użytkowników na polskim Facebooku.
- najlepsze strony i największe branże.
- jak i w jakie treści użytkownicy się angażują.
- Przedstawiliśmy Anię – zwykłego użytkownika Facebooka.
- Przypomnieliśmy najlepsze posty z 2012.
Przetasowania w czołówce fanpage’ów
Pierwszym hitem roku 2013 była zmiana lidera polskiego Facebooka. Serce i Rozum 16 stycznia przegonili w liczbie fanów Demotywatory będące na niezachwianej pozycji przez ponad 2 lata. Za ten awans podziękowali fanom w grafice nawiązującej do stylistyki pokonanych Demotywatorów. W okresie minionego miesiąca Serce i Rozum zdobyli 126 tysięcy fanów, trzykrotnie więcej niż były lider, dzięki czemu utwierdzili swoją pozycję na pierwszym miejscu największych polskich stron.
Telekomunikacja w styczniu radziła sobie w ogóle bardzo dobrze, jeśli chodzi o tempo wzrostów. Play urósł o 11% i niedługo przekroczy półtora miliona fanów. Orange Polska udało się wyprzedzić Kwejka w liczbie fanów, spychając Kwejk.pl na miejsce piąte. Do grona ponad milionowych profili dołączyli Plus, a także Radio Eska.
Trzeba jednak pamiętać, że pod względem liczby zaangażowanych osób stale przodują serwisy rozrywkowe. Kwejk i Demotywatory mają ponad trzykrotnie więcej zaangażowanych fanów niż Plus – jedyny z telekomów, który znajduje się w pierwszej dziesiątce najbardziej angażujących komercyjnych stron w styczniu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ciekawa rzecz się stała dalej w rankingu największych. Szósta największa strona polskiego Facebooka po prostu… zniknęła. Kuba Wojewódzki (obecny jeszcze w styczniowym rankingu) postanowił usunąć fanpage, na którym, jak twierdzi, zaczął przeszkadzać mu wysoki poziom nienawiści i niski poziom merytoryczny wypowiedzi. Sotrender ma dane, więc może nie wierzyć – przedstawione na blogu wyniki analizy sytuacji na stronie przed jej usunięciem wskazują na inne powody usunięcia strony, niż te o których mówi celebryta w wywiadach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Facebook Graph Search
Bardzo ciekawe dla użytkowników Facebooka, a prawdopodobnie w przyszłości również dla marketingowców jest wykorzystanie wiedzy o sieci społecznościowej w Facebookowym Graph Search. Nowe sposoby wyszukiwania przez socjogram pozwalają na wynajdywanie bardzo różnych informacji o użytkownikach serwisu. Dzięki temu poznamy zainteresowania, filmy czy artystów, których lubią nasi znajomi lub znajomi ich znajomych. Można się spodziewać, że na razie udostępniony nielicznym chętnym Graph Search nie tylko stanie się jedną z najważniejszych funkcji serwisu, ale też znajdzie zastosowania w marketingu.
Zapraszamy do lektury
Co dokładnie się działo w 33 branżach na polskim Facebooku oraz co na ten temat powiedzieli eksperci, zobaczycie na stronach najnowszego raportu Fanpage Trends, który dostępny jest bezpłatnie pod tym adresem.