Projekt Kodeksu został przygotowany w grupie roboczej powołanej przez Komisję Europejską w ramach prac Forum, które tworzą organizacje zainteresowane zwalczaniem dezinformacji. Projekt zostanie poddany konsultacjom, a jego finalna wersja powinna powstać we wrześniu br.
– Wszystkie zainteresowane strony muszą współpracować, aby ograniczyć możliwości niewłaściwego użycia ekosystemu internetowego – komentuje prezes IAB Europe Townsend Feehan, podkreślając rolę odpowiedzialności mediów i edukacji konsumenckiej. – Członkowie IAB Europe zobowiązują się do dalszego inwestowania w narzędzia brand safety, które ograniczają lub eliminują niewłaściwe umieszczanie reklam, ponieważ takie działanie leży w najlepszym interesie zaangażowanych marek – komentuje prezes IAB Europe.
Zobacz również
IAB Europe zachęca jednocześnie do kontynuowania prac na poziomie UE w celu lepszego zrozumienia charakteru zjawiska dezinformacji online oraz do zaangażowania w edukację konsumentów, zwłaszcza w zakresie umiejętnego korzystania z mediów.
IAB Polska z uwagą obserwuje prace nad Kodeksem, prowadzi własne badania na ten temat i współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji w ramach warsztatów poświęconych zwalczaniu dezinformacji.
Z treścią projektu Kodeksu Dobrych Praktyk można się zapoznać pod adresem: iab.org.pl/wp-content/uploads/2018/07/MSFondisinformation17072018-Proofreadpdf.pdf
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing