Dynamiczny rozwój e-commerce, komfort zakupów przez internet, niższe ceny – to niektóre z czynników, które wpłynęły na popularność zakupów online. W tradycyjnych sklepach klienci mogą liczyć na pomoc w wyborze rzeczy spełniających ich oczekiwania. Zakup prezentu dla dziewczyny, sukienki na specjalną okazję, wygodnych butów nie sprawiają problemu w przypadku profesjonalnej obsługi.
Czy esklep potrafi doradzić?
Postanowiliśmy sprawdzić, czy sklepy internetowe w branży modowo-urodowej potrafią doradzić Internautom. Pod lupę wzięliśmy firmy, które działają powyżej roku oraz aktywnie sięgają po różne narzędzia e-marketingowe.
Zobacz również
Sklepy internetowe uczestniczące w badaniu korzystają głównie z darmowych form sprzedaży, komunikacji i reklamy. Większość prowadzi fanpage na Facebooku, sprzedaje na Allegro i zbiera opinie klientów na własnej stronie oraz poprzez serwisy zewnętrzne. Mniej niż ¼ esklepów korzysta z porównywarek cenowych. W nielicznych przypadkach handel wspiera forum dyskusyjne, klub zakupowy, darmowa wymianę towaru i media relations. Na uwagę zasługuje także coraz popularniejsza współpraca z blogerami.
– Z badań Międzynarodowych Targów Internetowych eGALAKTYKA.pl wynika, że większość sklepów internetowych stara się pomóc potencjalnemu klientowi już od początku procesu zakupowego. To dobry sposób na budowę wizerunku profesjonalisty, znającego się na branży prowadzonej działalności. Większość badanych sklepów internetowych sięga po darmowe i niskobudżetowe środki promocji, dobra obsługa klienta powinna otwierać tę listę – mówi Magdalena Lis, dyrektor Międzynarodowych Targów Internetowych eGALAKTYKA.pl
Więcej informacji na temat badania można znaleźć na stronie www.blog.egalaktyka.pl
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O badaniu „Sklepy internetowe vs. zapytania klientów”
Badanie przeprowadzono w okresie 14 – 24 stycznia na grupie 100 sklepów internetowych oferujących odzież, obuwie, kosmetyki oraz perfumy. Celem inicjatywy było sprawdzenie poziomu doradztwa zakupowego oferowanego przez analizowaną grupę. Badanie polegało na wysłaniu emaila z prośbą o poradę, a następnie przeanalizowaniu odpowiedzi pod kątem 5 kryteriów. Sklep internetowy mógł zdobyć maksymalnie 15 punktów za: przesłanie odpowiedzi, czas jej wysłania w stosunku do zapytania, jakość, podanie propozycji zakupowych i uprzejmość.