W zestawieniu na trzech pierwszych miejscach znajdują się producenci z branży farmaceutycznej. Aflofarm oraz Polpharma utrzymują swoje pozycje, natomiast US Pharmacia w porównaniu z rokiem poprzednim przeskoczyła z 4 na 3 i zwiększyła swój udział o 7% w porównaniu z zeszłym rokiem.
Zobacz również
Największym wzrostem procentowym w top 10 względem poprzedniego roku może pochwalić się Procter & Gamble. Mimo że utrzymuje tę samą pozycję co w 2017 roku, to wygenerował o 23% procent więcej GRP niż w roku poprzednim. Prawie podobna sytuacja jest z Lidlem. W tym przypadku wzrost jest o 22%. Największy spadek odnotował Unilever – 17%. W 2017 roku był na 3. miejscu z liczbą 46 182 GRP, w 2018 na 6. miejscu z liczbą 38 506 GRP.
– Do top 10 dołączył Natur Produkt Pharma, który w 2017 roku był poza czołówką, a w 2018 roku ze wzrostem 54% znajduje się na 5 miejscu. Przez ten manewr z grona największych udziałowców wykluczony został Pepsico, który w 2017 roku był na 10 miejscu z liczbą 25 833 GRP (w 2018 – 24 553 GRP) – mówi Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.
Przez dołączenie Natur Produkt Pharma do grona top 10 branża farmaceutyczna stanowi ponad połowę udziałów w tym zestawieniu – 54%. Na drugim miejscu jest FMCG – 32%, trzecim – handel (Lidl) – 9% i na czwartym miejscu telefonia komórkowa (Orange) – 6%.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Porównując półrocza w 2018 roku producenci wygenerowali o 4% więcej GRP niż w 2017 roku. Co ciekawe największy gracz Aflofarm w tym roku osiągnął mniejszą liczbę GRP o 7% – podsumowuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing