Ze względu na brak społecznej świadomości o problemie, temat ten jest niesamowicie istotny. Celem kampanii jest nauczyć kobiety pić bezpiecznie i odpowiedzialnie, wykształcić w nich nawyk kontroli swoich zwyczajów oraz zwiększyć u nich świadomość swojego wzorca picia. Kampania o problemie mówi mocno i stanowczo, przy wsparciu rozpoznawalnych medialnie osób.
W pierwszej części kampanii, na etapie teaserowym, wizerunku swojego użyczył znany polski aktor – Jacek Braciak. Wystąpił on w cyklu spotów wideo emitowanych w internecie i telewizji regionalnej, wcielając się w postać alkoholu.
Zobacz również
W fazie revealowej odsłaniającej główny temat kampanii pojawiła się pierwsza ambasadorka akcji, Anna Dereszowska. To właśnie ona na koniec głównego spotu zachęca do odwiedzenia strony internetowej kampanii i podsumowuje materiał wideo słowami: Alkohol to seksistowska świnia. Kobiety traktuje gorzej. Bardziej niszczy nam wątrobę, dewastuje układ hormonalny, wywołuje depresję i znacznie szybciej uzależnia.
„Alkohol to seksistowska świnia, kobiety traktuje gorzej” to kampania podzielona na 3 etapy:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Część teaserowa, w której kobiety atakowała czarno-biała twarz popularnego aktora Jacka Braciaka w postaci grafik, plakatów i materiałów wideo – to właśnie wtedy seksistowska świnia oburzyła opinię publiczną;
- Część revealova, z której dowiedzieliśmy się, że prawdziwą seksistowską świnią jest alkohol, który z każdym dniem coraz bardziej pogrąża kobietę w nałogu. Kampania podkreśla, że to właśnie alkohol znęca się psychicznie nad kobietami, nie mając litości wykorzystuje ich słabości, nawet wtedy, gdy wydaje im się, że mają nad nim kontrolę.
- Całość działań spina dedykowana kampanii strona internetowa 10dowodow.pl, na której można przeczytać naukowe wyjaśnienia, dlaczego kobiety radzą sobie gorzej z alkoholem, wykonać test sprawdzający zaburzenia spożywania alkoholu oraz znaleźć informacje dotyczące ośrodków wsparcia.
- Część edukacyjna planowana na wrzesień, podczas której kobiety otrzymają realne wsparcie i porady, jak bronić się przed zdefiniowanym wcześniej wrogiem.
Podczas konferencji inaugurującej drugi etap akcji odniósł się do niej Maciej Sytek, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego oraz eksperci, którzy przedstawili główne założenia poruszanego przez kampanię problemu. Omówione zostały podstawowe aspekty szkód wynikających z nadużywania alkoholu – tych społecznych i biologicznych. Przeprowadzony został eksperyment, który w obrazowy sposób przedstawił, jak alkohol wpływa na kobiety i mężczyzn. Pokazał tym samym, jak bardzo różni się efekt spożycia tej samej dawki alkoholu w zależności od płci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Nierówne szkody wynikające z picia alkoholu przez kobiety i mężczyzn to niełatwy w przestrzeni społecznej temat. Nasza kampania „Alkohol kobiety traktuje gorzej” porusza go po raz pierwszy na tak szeroką skalę i, nie ukrywajmy, w sposób, który poraża – mówi Maciej Sytek, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego. Decydując się na realizację kampanii wiedzieliśmy, że nie ma w niej miejsca na półśrodki. Nasze działania realizowane są przy merytorycznym wsparciu ekspertów. Zależy nam, żeby przekaz o braku równouprawnienia w piciu zaistniał i skłonił do podjęcia stosownych reakcji.
Kampania realizowana jest przez agencję kreatywną Chromatique ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego.