Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy?

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Walentynkowy mobile marketing

Komercyjność walentynek dzięki rozwojowi rynku smartfonów wchodzi na nowy poziom. Branże, dla których dzień 14 lutego jest niezwykle ważnym w kontekście biznesowym, zyskują możliwość precyzyjnego targetowania odbiorcy oraz określania jego geolokalizacji.
O autorze
1 min czytania 2013-02-14

Jak policzyła agencja IDC, w 2012 roku na całym świecie sprzedano ponad 717 milionów sztuk smartfonów. To oznacza wzrost rok do roku o 45 %, a w perspektywie dwóch najbliższych lat sprzedaż ta powinna przekroczyć miliard sztuk rocznie. W Polsce również rośnie zainteresowanie tego typu urządzeniami, a według różnych szacunków w ubiegłym roku sprzedano ich u nas ok. 5 milionów sztuk. Otwiera to drogę twórcom różnego rodzaju aplikacji do masowego klienta, którego jednocześnie można dokładnie określić.

W okresie walentynek szczególną uwagą cieszą się aplikacje za pomocą, których można się umówić na randkę. Zdobywają one coraz szersze grono zwolenników, a najpopularniejsze globalnie propozycje mają już po 250-300 tysięcy użytkowników. Osoba korzystająca z takiej aplikacji, pozostawia w niej wiele szczegółowych danych, które stanowią dużą wartość dla marketerów.

– Posiadając takie dane łatwiej jest dobrać kontekst oraz formę przekazu. Zwiększa to skuteczność reklamy, przy jednoczesnym obniżaniu jej kosztów – mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, wiceprezes Agencji Reklamowej CzART. – Wiedząc, czym na co dzień zajmuje się użytkownik, co lubi, co czyta, co ogląda, możemy przekierować do niego konkretną reklamę. Mechanizm jest właściwie znany z mediów społecznościowych, ale tu dodatkowo zyskujemy aspekt mobilności. Konfigurując reklamę dla takiej osoby, możemy wziąć pod uwagę również miejsce, w którym się ona znajduje. Reklamodawców przyciągną te aplikacje, które będą w stanie uzyskać jak najwięcej użytkowników oraz danych o nich samych – dodaje.

Szacunkowo Polacy wydają na prezenty walentynkowe nawet 2,5 miliona złotych. Najczęściej wśród podarków można zauważyć kwiaty i czekoladki. Niemal obowiązkowa jest też romantyczna kolacja w restauracji. Firmy oferujące tego typu produkty i usługi, chcąc zwiększać swój udział w podziale takiej kwoty, powinni baczniej przyjrzeć się zaletom marketingu mobilnego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing