Marka Milka po raz kolejny rusza z czułym przekazem inspirującym Polaków do okazywania serdecznych gestów. Tym razem będzie zachęcać do życzliwości na drodze oraz w komunikacji miejskiej. Przede wszystkim chodzi o małe, ale ważne gesty, które z powodzeniem mogą stanowić kodeks dobrych praktyk na drodze: ustępowanie pierwszeństwa pieszym, zwracanie uwagi na rowerzystów i motocyklistów, aż wreszcie – najogólniej rzecz biorąc – okazywanie wyrozumiałości wobec wszystkich pozostałych członków ruchu oraz troska o wzajemne bezpieczeństwo.
– Jako marka, która od lat mobilizuje Polaków do bycia delikatnymi, chcemy zwrócić uwagę na realny problem społeczny i wyjść mu naprzeciw z pomocnym rozwiązaniem. Komunikaty Milki inspirujące kierowców i pasażerów do pozytywnych zachowań w podróży pojawią się w całej Polsce na billboardach przy drogach, wiatach autobusowych i tramwajowych oraz na ekranach w komunikacji miejskiej – mówi Paulina Polubiec, Junior Brand Manager marki Milka, Mondelez Polska. Wierzymy, że kierowanie się delikatnością na drogach bezpośrednio wpływa nie tylko na samą atmosferę i komfort podczas przemieszczania się, ale i bezpieczeństwo, które powinno być priorytetem niezależne od okoliczności – dodaje Polubiec.
Zobacz również
Na potrzeby realizacji kampanii „Kieruj się delikatnością” marka Milka zainicjowała przeprowadzenie badań, za które odpowiadał zespół ekspertów z dziedziny psychologii Uniwersytetu SWPS. Potwierdziły one, że przełom sierpnia i września to okres, w którym dochodzi do większej liczby wypadków drogowych. Ludzie zaś okazują sobie wtedy zdecydowanie mniej życzliwości, a także zauważają ogólne pogorszenie atmosfery podczas podróżowania do pracy czy szkoły.
W kampanię zaangażował się także Robert Chilimończyk – kierowca warszawskiego autobusu znany jako Wesoły Kierowca, który zasłynął dzięki codziennemu rozbawianiu Warszawiaków i zachęcaniu ich do wzajemnej życzliwości.
Działania będą prowadzone z wykorzystaniem nośników spotów emitowanych w internecie oraz komunikacji miejskiej, OOH, m.in. bilbordów i citylightów, ale też nośników na wiatach autobusowych i tramwajowych oraz na ekranach w komunikacji miejskiej. Kampania będzie miała również silne wsparcie sprzedażowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za strategię kampanii odpowiada agencja AdValue, a zakupem mediów zajął się dom mediowy Carat. Kreacje przygotowała agencja Liquid Thread. Obsługę social media powierzono Sarigato, zaś działania PR prowadzi agencja Big Picture.