W pierwszym wspólnym spocie sieci handlowych John Lewis i Waitrose występują dzieci ze szkół podstawowych, które wykonują cover piosenki zespołu Queen Bohemian Rhapsody. W filmie widzimy, że wyjątkowe przedstawienie, pełne zaskakujących zwrotów akcji, nie mogłoby się udać, gdyby nie pełne zaangażowanie, dbałość o szczegóły i, co ważne – współpraca. Spot kończy się hasłem: „Kiedy jesteś czegoś częścią, wkładasz w to swoje serce”.
Kampania została przygotowana przez agencję Adam & Eve/DDB i jest elementem rebrandingu dwóch marek należących do firmy John Lewis Partnership – John Lewis i Waitrose. Do nazw obu marek dodano słowo Partners, co ma na celu zaznaczenie, że wszyscy pracownicy oraz klienci sieci handlowych są traktowani jak partnerzy.
Zobacz również
Reklamie zatytułowanej „&Personal” przyświeca hasło „Dla nas to osobiste”. Spot miał swoją premierę 4 września w social mediach. Zostanie również wyemitowany w kinach przy emisji zwiastunów filmu o zespole Queen „Bohemian Rhapsody”.
PS Heathrow Airport: Bohemian Rhapsody
Pracownicy linii lotniczych British Airways, którzy odpowiedzialni są za bagaże na lotnisku Heathrow w Wielkiej Brytanii, złożyli hołd zmarłemu już wokaliście zespołu Queen, Freddiemu Mercury’emu z okazji 72. urodzin, które obchodziłby 5 września.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2 John Lewis: #MozTheMonster
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ta marka słynie ze wzruszających świątecznych spotów. Na Gwiazdkę 2017 marka opublikowała reklamę, która chwytała za serce, bawiła i urzekała bajkowym klimatem.
PS3 John Lewis: The Journey
Z okazji Walentynek, marka pokazała nam zupełnie inną odsłonę miłości w spocie zatytułowanym „The Journey”.
PS4
Wykorzystywanie coverów w reklamach jest częstym zabiegiem, czego przykładem jest chociażby spot reklamujący pierwszy serial Showmaxu „Rojst”. W ramach promocji stworzono też teledysk do hitu „Wszystko czego dziś chcę” Izabeli Trojanowskiej w wersji Moniki Brodki.
PS5
W nowej reklamie Snickersa Elton John w raperskiej bitwie coveruje swoją własną piosenkę „Don’t go breaking my heart”.
PS6
Z okazji 60. urodzin brytyjski komik sir Lenny Henry sparodiował piosenkę „This is America” artysty Childisha Gambino (alter ego aktora Donalda Glovera), w której w żartobliwy sposób opowiadał o stopniowej śmierci telewizji w erze filmów na żądanie.