Konsumpcjonizm to postawa, która w dzisiejszych czasach tyczy się większości społeczeństwa. Ludzie co rusz kupują nowe produkty, a stare, nawet niekoniecznie zniszczone, wyrzucają. Z tego powodu na naszej planecie pojawia się coraz więcej śmieci, z których redukcją nie nadążamy. IKEA w swojej kampanii Lamp 2 pokazuje, że nawet jeśli dany przedmiot nie jest nam już potrzebny, może on znaleźć „nowy dom” u innej osoby.
Kampania Lamp 2 jest kontynuacją reklamy z 2002 roku, w której to pokazano ten sam motyw wyrzucanej lampy, lecz w tym przypadku marka sugerowała, że stary przedmiot lepiej zamienić na nowy.
Zobacz również
Wraz z wypuszczeniem kampanii Lamp 2, kanadyjski oddział IKEA na swoim profilu na YouTubie ponownie zamieścił reklamę z 2002 roku z dopiskiem „Czasy się zdecydowanie zmieniły”.
Kampania Lamp 2 jest częścią strategii kanadyjskiego oddziału IKEA, której celem jest tworzenie produktów o dłuższej żywotności. Dodatkowo marka oferuje klientom szereg możliwości, dzięki którym będą oni mogli odnowić swoje stare meble. IKEA zadeklarowała też, że do 2030 roku chce, by wszystkie jej produkty były tworzone z recyklingowanych materiałów.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
IKEA już niejednokrotnie udowodniła, że nie jest obojętna na wszechobecne globalne ocieplenie. W eksperymencie przeprowadzonym w jednym ze swoich sklepów pokazała, jak uciążliwe mogą być zmiany klimatu, jeśli nie podejmiemy żadnych działań zapobiegawczych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W ramach otwarcia swojego pierwszego marketu w Indiach, IKEA postanowiła dostosować swoją ofertę i usługi do kraju, w którym je sprzedaje. W związku z tym wszystkie produkty są rozwożone do klientów spersonalizowanymi rikszami, które mają napęd na energię słoneczną.