9 sierpnia w Hajdarabadzie zaczął działać pierwszy punkt IKEA w Indiach. Marka zdecydowała się na nietypowy środek transportu, jeśli chodzi o dostawę niewielkich zamówień do klientów. Zamiast samochodów ciężarowych, które są wykorzystywane w krajach europejskich, w Indiach postawiono na tradycyjne riksze (tzw. tuk-tuki), które mają stanowić aż 20 procent pojazdów dla dostawców.
Zobacz również
Takie rozwiązanie wynika przede wszystkich z korków, które są codziennością na ulicach metropolii Indii. Duże samochody znacznie dłużej dostarczałyby zamówienie, dlatego postawiono na transport, który od lat sprawdza się w tamtejszym społeczeństwie.
Riksze IKEA będą rzucać się w oczy – przede wszystkim ze względu na wykorzystanie charakterystycznych dla tego brandu barw i „kwiecisty” dach. Poza tym wszystkie riksze będą napędzane energią słoneczną. Pojazdy będą ładowane w magazynie sklepu (pod dachem, który będzie wyposażony w 4 tys. baterii słonecznych), ale także sama hala sklepu (prawie 38 tys. metrów kwadratowych) będzie zasilana w podobny sposób.
Co ciekawe, IKEA pracuje również nad wprowadzeniem elektrycznej komunikacji miejskiej, która zawiezie mieszkańców Hyderabad do sklepu, a także specjalnym parkingiem, gdzie klienci będą mogli naładować swoje pojazdy w trakcie trwania zakupów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródło: INTERNATIONAL BUSINESS TIMES; Tekst: A.R, Sznyt.pl