Kärcher w akcji społecznej „czysta przestrzeń-wspólna sprawa” wysprząta 3 miasta i przebada płuca mieszkańców

Firma Kärcher rusza w Polskę. W trzy tygodnie planuje odwiedzić trzy miasta – Kołobrzeg, Warszawę i Kraków. W każdym z tych miast odbędzie się m.in. wielkie sprzątanie popularnej wśród mieszkańców przestrzeni oraz akcja edukacyjna na temat ekologii i wpływu zanieczyszczeń na zdrowie.
O autorze
2 min czytania 2018-09-13

Kärcher od lat z sukcesem działa na rzecz społeczności lokalnych małych i dużych miast na całym świecie. W ramach prowadzonych przez firmę akcji kompetencyjnych regularnie czyszczone są popularne miejsca oraz zabytkowe obiekty, ważne dla światowego dziedzictwa. Teraz jednak firma idzie o krok dalej, łącząc akcję sprzątania popularnych deptaków w Kołobrzegu, Warszawie i Krakowie z akcją edukacyjną m.in. na temat wpływu zanieczyszczeń na zdrowie mieszkańców miast. Projekt o nazwie „czysta przestrzeń – wspólna sprawa” to pierwsze przedsięwzięcie o charakterze ekologiczno-prozdrowotnym polskiego oddziału firmy Kärcher.

– Realizując ten projekt chcemy pokazać mieszkańcom miast, ale także turystom, jak bardzo czystość popularnych deptaków, skwerów czy parków, w których każdego dnia wypoczywamy, spacerujemy, bawimy się, zależy od nas samych, od naszej codziennej postawy i zachowania w tych miejscach – mówi Magdalena Kwoka, specjalista ds. mediów, badań i analizy rynku firmy Kärcher. – Jednocześnie zależy nam na tym, aby każdy mieszkaniec i każdy turysta zrozumiał, jak wiele wysiłku wymaga codzienne dbanie o miasto, a także jak ważna w tym procesie jest rola każdego z nas i całej wspólnoty. Realizując projekt, będziemy chcieli namówić społeczność lokalną do bardziej odpowiedzialnego zachowania i większej troski o wspólne dobro – dodaje Kwoka.

Pomóc ma w tym seria aktywności, które towarzyszą akcji. W każdym z miast Kärcher we współpracy z włodarzami miasta oraz służbami komunalnymi zrealizuje m.in. wielkie sprzątanie. Specjalnie sprowadzone maszyny przez blisko 10 godzin będą czyścić popularne deptaki – w Kołobrzegu będzie to deptak prowadzący na molo, w Warszawie i Krakowie bulwary Wisły. Akcji sprzątania będą mogli przyglądać się mieszkańcy. Deptaki celowo nie zostaną zamknięte na czas sprzątania. Powód?

– Zależy nam także na tym, aby każdy mieszkaniec i turysta zobaczył, jak duże zaangażowanie jest potrzebne, aby usunąć np. setki zeschniętych gum do żucia czy plamy po kebabach. Ma to być więc nietypowa lekcja odpowiedzialności za to, co wspólne – wyjaśnia Kwoka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kärcher chce zwrócić także uwagę na problem wpływu zanieczyszczeń na zdrowie. W tym celu do akcji sprzątania włączone zostaną specjalne maszyny, które pokażą, jak przy pomocy codziennego serwisu sprzątającego można ograniczyć w mieście szkodliwą dla zdrowia emisję wtórną pyłów PM2,5 i PM10.

O wpływie zanieczyszczeń na zdrowie mieszkańcy porozmawiają natomiast w specjalnej strefie edukacyjnej, towarzyszącej każdemu etapowi akcji. Będzie można w niej m.in. wykonać bezpłatne badania spirometryczne, sprawdzające, czy nie chorujemy na astmę lub przewlekłą obturacyjną chorobę płuc (POChP) – schorzenia potęgowane przez zanieczyszczenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W czasie akcji rozdawane będą także m.in. maseczki antysmogowe oraz specjalnie opracowany przewodnik, z którego można dowiedzieć się, jak troszczyć się o środowisko każdego dnia, jak postępować odpowiedzialnie w miejskiej przestrzeni, czy w jaki sposób uchronić się przed zgubnym wpływem smogu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Organizatorzy nie zapomnieli także o najmłodszych, a zwłaszcza o przedszkolakach i uczniach lokalnych szkół podstawowych. Dla nich przygotowano interaktywne warsztaty prowadzone przez prawdziwych naukowców. Będzie można na nich dowiedzieć się m.in. jak powstaje smog, jak wyglądają zanieczyszczenia powietrza i w jaki sposób z nimi walczyć.

Projekt realizowany będzie od września do października. W taki nietypowy sposób firma chce zaznaczyć 25 lat obecności na polskim rynku.