W skali globalnej filmy na YouTube ogląda już 1,9 miliarda zalogowanych użytkowników miesięcznie, a co minutę do serwisu trafia 400 godzin wideo. W Polsce YouTube dociera do 74% internautów, a już ponad 60 kanałów polskich twórców osiągnęło ponad milion subskrypcji. Warto zwrócić uwagę, że ponad 70% czasu, w jakim użytkownicy z całego świata oglądają wideo na YouTube, pochodzi z urządzeń mobilnych.
Aby efektywnie wykorzystać zaangażowanie użytkowników i ich preferencje, należy stworzyć różne rodzaje reklam, w tym te uwzględniające format kwadratowy oraz orientację pionową filmu. YouTube udostępnia teraz reklamy wideo dostosowane do orientacji pionowej, aby zapewnić mobilnym użytkownikom jeszcze wygodniejsze korzystanie z aplikacji. Wertykalne reklamy wideo optymalizują powierzchnię, na której można zawrzeć przekaz reklamowy, jak i umożliwiają zaangażowanie użytkowników w sposób, który odpowiada ich preferencjom dotyczącym wyświetlania filmów. Jest to również dobre uzupełnienie spotów w orientacji poziomej, dlatego warto rozważyć wykorzystanie zarówno wertykalnych, jak i horyzontalnych zasobów wideo w jednej kampanii, aby zmaksymalizować jej efekty.
Zobacz również
Niedawnym przykładem zastosowania kombinacji wertykalnych i horyzontalnych reklam wideo jest kampania nowego modelu SUV-a firmy Hyundai. W jej wyniku uzyskano 33% wzrost świadomości marki i prawie 12% wzrost dotyczący rozważenia zakupu jednego z modeli Hyundai.
Więcej informacji na temat technicznej specyfikacji i dobrych praktyk dotyczących reklam wideo w orientacji pionowej dostępnych jest na stronie support.google.com/google-ads/answer/9128498.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]