IKEA cały czas się rozwija na kolejnych rynkach. Coraz większą wagę kładzie też na ochronę środowiska i przeciwdziałanie zmianom klimatu.
Spot przygotowany przez The Rink Films prezentuje stanowisko IKEA – jako marki, która cały czas chce być jeszcze lepsza, przyjaźniejsza dla swoich klientów i dla środowiska. Nieustannie pojawiające się w filmie pytanie „Co jeśli?” kwestionuje wszystko co do tej pory oferowała IKEA – meble, opakowania, żywność – by udowodnić, że można to wyprodukować jeszcze lepiej, z mniejszym negatywnym oddziaływaniem na środowisko.
Zobacz również
PS
Kanadyjski oddział IKEI przygotował pewien eksperyment, którego celem było pokazanie społeczeństwu, co się stanie, gdy temperatura wzrośnie zaledwie o 4 stopnie, czyli o tyle samo, jeżeli emisja gazów cieplarnianych nie zmaleje.
PS2
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nie tylko IKEA postanowiła stawić czoła pogłębiającym się zmianom klimatu. McDonald’s, Adidas, Starbucks oraz NIKE również rozpoczęły ekologiczną rewolucję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS3
IKEA ma na swoim koncie też inny eksperyment, za pomocą którego chciała pokazać, że przemoc słowna może zniszczyć każdego. Aby uwydatnić negatywne skutki słownej przemocy, marka poprosiła uczniów pewnej szkoły o wyśmiewanie roślin. Po 30 dniach dzieci mogły zauważyć niszczącą i budującą siłę słów.