W krótkim cyklu specjalnie dla Nowego Marketingu prelegenci konferencji VideoWars by ScreenLovers opowiedzą o innowacjach i trendach ze swoich branż. Które ich zawiodły, które zaskoczyły, a w jakich pokładają największe nadzieje?
Dziś refleksjami dzieli się Marek Gonsior, dyrektor marketingu Agaty.
Zobacz również
1. Innowacja/trend, którego nie doceniałem:
Live streaming
Jeszcze parę lat temu nikt nie spodziewał się rozwoju technologii pozwalającego na prywatne transmisje na żywo. Taka forma była zarezerwowana przede wszystkim dla stacji telewizyjnych mających w swych zasobach te wielkie wozy transmisyjne z antenami na dachach. Dzisiaj transmisje live robi się zwykłym telefonem, z czego korzystają również reporterzy stacji TV, a trend live streamingu stał się jednym z najważniejszych trendów wideo. Wprawdzie dzisiejsza technologia pozwala jedynie na umiarkowaną ingerencję w materiał nadawany na żywo, ale właśnie – dzięki małym możliwościom postprodukcyjnym – materiały „na żywo” są postrzegane jako bardziej autentyczne, przejrzyste i spersonalizowane, przez co bardziej angażują widzów, zdobywają więcej like’ów, komentarzy i share’ów.
2. Innowacja/trend, który przeceniałem:
Technologia 3D w telewizorach
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Po sukcesie Avatara i implementacji technologii 3D do telewizorów, wielu marketerów wyobrażało sobie swoje reklamy wideo właśnie w trzech wymiarach. Sporo mówiło się również o rozwoju i planowanym odejściu od użycia kłopotliwych okularów. Telewizory 3D nigdy nie rozstały się jednak z okularami, natomiast marketerzy musieli chwilowo rozstać się z marzeniami o oglądaniu trójwymiarowych filmów o proszkach do prania i suplementach diety. Najwięksi producenci telewizorów zrezygnowali z funkcji 3D, a marketerzy czekają na szersze wykorzystanie VR. Może tym razem będą mieli więcej szczęścia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Innowacja/trend, która w perspektywie kilku lat gruntownie zmieni rynek reklamy:
Addressable TV
Wprawdzie technologia addressable TV dopiero zacznie zdobywać popularność, ale jej upowszechnienie zmieni znaną nam dzisiaj telewizję na zawsze. I to wszystko w zgodzie z tak popularnym trendem personalizacji. Addressable TV pozwoli w przyszłości na kierowanie komunikacji do specyficznych, wąskich grup docelowych. Telewizja przestanie być narzędziem masowej komunikacji i stanie się niezwykle precyzyjnym instrumentem. Rozwój technologii pozwoli z pewnością na obniżenie kosztów produkcji wideo, a być może proste kreacje będą mogły być tworzone przez samych marketerów w laptopach, tabletach czy smartphonach. To być może sprawi, że reklama w addressable TV będzie dostępna np. dla właściciela osiedlowej piekarni.
4. Najbardziej przereklamowana innowacja/trend w reklamie:
Kody QR
Kody QR to technologia, która – pomimo szumnych zapowiedzi – nigdy nie znalazła się w powszechnym zastosowaniu. W końcu ich chwilowa wszechobecność nie może świadczyć o powszechnym użyciu, przynajmniej w kraju nad Wisłą. Znacznie łatwiej mówić o czasach, kiedy to kody QR były modne wśród marketerów i żadna „dobra i nowoczesna” kreacja nie mogła obyć się bez charakterystycznych czarno-białych szachownic. I chociaż nie powstała dla nich żadna alternatywa, kody QR po prostu zaczęły przemijać. Najbardziej kuriozalnym sposobem wykorzystania kodów QR były próby zaimplementowania ich do kreacji wideo. Założenie, że widzowie siedzą z przygotowanymi komórkami, aby móc uchwycić sekundowy moment prezentacji kodu, okazało się nietrafione.
15 listopada spotkacie Marka Gonsiora w warszawskim Kinie Elektronik. Na konferencji ScreenLovers opowie o 5 kampaniach, których zazdrości konkurencji. NowyMarketing jest patronem medialnym VideoWars by ScreenLovers.
Chcesz zdobyć wejściówkę na event? Dołącz do grupy NowyMarketing na FB i bacznie nas obserwuj 😉