fot. A. Flak-Smoliński, W. Sieprawska
Agencje Schulz brand friendly i 19 Południk założyły wspólnie nową spółkę – 19 Południk friendly connected. Wojciech Kotala, CEO Schulz brand friendly, i Radek Grzybowski, CEO 19 Południk friendly connected, opowiadają o tym, co stało za tą decyzją, i o planach na przyszłość.
Zobacz również
Schulz brand friendly to agencja znana w branży, a 19 Południk to stosunkowo nowy punkt na reklamowej mapie Polski. Skąd pomysł na połączenie sił i stworzenie nowej spółki?
Radek Grzybowski: Obie firmy uczestniczyły razem w kilku przetargach. Efekty współpracy nad jednym z nich ujrzą światło dzienne już za kilka dni. Doświadczenia z ostatnich miesięcy pokazały, że współpraca między większym i mniejszym podmiotem może przynieść wiele korzyści obu stronom. Friendly connected zakłada wymianę najlepszych praktyk i kompetencji każdego z partnerów, a tym samym możliwość sięgania po więcej marek i branż. Nie bez znaczenia jest także fakt, że znamy się z Wojtkiem od dłuższego czasu, a wzajemne zaufanie zbudowane w tej relacji tylko pomogło w całym procesie łączenia sił.
Czy to oznacza, że Schulz brand friendly w swoim dotychczasowym kształcie przestaje istnieć?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wojciech Kotala: Nie, absolutnie nie, Schulz pozostaje Schulzem. Na rynku jesteśmy od ponad dwudziestu lat. Można powiedzieć, że osiągnęliśmy fazę stabilnego wzrostu. W ostatnich latach trafiliśmy na listy przetargowe dużych korporacji, co jest bezpośrednim wyznacznikiem osiągniętej przez agencję pozycji rynkowej. W portfolio mamy mocne marki, m.in. Wawel, Mitsubishi, Kaufland czy Piątnicę, wchodzimy też w nowe kategorie, czego przykład stanowi Lubelska. Nowa spółka to efekt poszukiwania impulsów wzrostowych dla agencji. Dlatego niezależnie od głównej działalności nadszedł czas na ekspansję biznesową i eksplorację nowych segmentów rynku. Warto dodać, że nowy podmiot i Schulz brand friendly pozostają spółkami w pełni niezależnymi w zakresie obsługiwanych klientów. A 19 Południk friendly connected to tak naprawdę dopiero początek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Początek?
WK: Początek ścieżki inwestycyjnej, którą sobie wyznaczyliśmy. Z czasem chcemy multiplikować ten model biznesowy. Myślimy między innymi o spółce mediowej w obszarze nowych technologii. Jesteśmy też otwarci i poszukujemy młodych, ale dojrzałych struktur związanych z szeroko rozumianym marketingiem, w które moglibyśmy zainwestować. Wszystko w oparciu o filozofię friendly connected. Sky is the limit.
Skąd pomysł na współpracę z Schulzem?
RG: 19 Południk zaczął odczuwać kryzys wzrostu. Obsługujemy takie marki jak Goodyear, Lotos Paliwa, Dan Cake czy Volvo Trucks. Firma powstała jako połączenie kilku talentów, na początku skupionych głównie wokół kompetencji strategicznych. Naszą siłą była szybka decyzyjność, świeże spojrzenie na marki, partnerskie podejście do klienta i dynamizm w działaniu. Wygraliśmy dużo przetargów, pozyskaliśmy sporo stałych klientów, z czasem także w obszarze kreacji, a jednocześnie bardzo zależało nam na utrzymaniu wysokiej jakości obsługi. Dlatego zdecydowaliśmy, że potrzebujemy mocnego partnera, który udzieli nam wsparcia, a my będziemy mogli skupić się na tym, na czym znamy się najlepiej, czyli na naszych kompetencjach strategiczno-kreatywnych. Jestem przekonany, że współpraca przyniesie nam dużo satysfakcji, naszym klientom poczucie stabilizacji, a branży jeszcze więcej dobrych kampanii reklamowych.
NowyMarketingul. Nowoursynowska 143k/402-776 Warszawa