Złote Spinacze 2018: 91 nominacji w 32 kategoriach

Tegoroczne, 80-osobowe grono Jury Złotych Spinaczy wyłoniło spośród 292 nadesłanych zgłoszeń 91, które będą rywalizować w drugim etapie konkursu. Najwięcej nominacji otrzymała agencja Big Picture, na drugim miejscu MSLGROUP, na trzecim miejscu Linkleaders oraz Cohn&Wolfe.
O autorze
4 min czytania 2018-10-03

W tym roku, już po raz trzeci, jurorzy będą przyznawać nagrody w trzech kolorach: złotym, srebrnym, a także brązowym. W kategoriach głównych i sektorowych zostanie przyznany Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz, natomiast w kategoriach specjalnych zostaną przyznane wyłącznie Złote Spinacze.

Po raz drugi zostanie przyznany także Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. W tym celu organizator przeprowadzi wewnętrzny ranking podmiotów biorących udział w konkursie, zgodnie z przyjętą w regulaminie punktacją. Wpływ na nagrody będzie miała także publiczność. ZFPR wraz z portalem PRoto.pl przeprowadzi konkurs na Nagrodę Publiczności, w którym konkurować będą projekty nominowane, zgłoszone do udziału. Głosować będzie mógł każdy zainteresowany poprzez dedykowaną platformę.

Zwycięzców poznamy 7 grudnia br. podczas uroczystej Gali w hotelu Sofitel w Warszawie.

Lista nominowanych projektów przedstawia się następująco:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

  • Koleje Dolnośląskie pierwszym wyborem Dolnoślązaków / Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
  • Komunikacja rebrandingu sieci Statoil na Circle K / Grayling Poland, Circle K Polska
  • #RABENEXPRESS / Grupa Raben, agencja kreatywna Good For You

2. PR produktu

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Surface AntyLuwr / dfusion communication, Microsoft Polska
  • Electric Explorer African Challenge 2018 / Lighthouse
  • Homo Smartus / MSLGROUP

3. Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Otwarcie po falstarcie – komunikacja kryzysowa FORUM Gdańsk / Agencja ESKADRA, Multi Poland, Inn|tu
  • Prawda kontra sensacja – ochrona wizerunku polskiego drobiu / Partner of Promotion
  • Zmiana technologiczna – kampania inf. i kom. antykryzysowa / Bank Credit Agricole

4. Public Affairs i Lobbying

  • Ogólnopolski program zwalczania grypy / Procontent Communication, Fundacja Nadzieja dla Zdrowia
  • Kampania „TAK dla otwartych niedziel” / MSLGROUP
  • Walka o 500 tys. polskich pracowników delegowanych w UE / Esgian Agnieszka Porębska, Inicjatywa Mobilności Pracy

5. Kampania społeczna

  • Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
  • Odłóż smartfon i żyj / Panato PR, Tramwaje Warszawskie
  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie

6. Komunikacja wewnętrzna

  • Gramy dla 2020 – program komunikacji nowej wizji Grupy Żywiec / Grupa Żywiec
  • Razem Lepsi: poza podziałami w nowych biurach Skanska / PinPoint agencja komunikacji wewnętrznej, Skanska
  • Nutricia Medyczna – komunikacja bez granic / Nutricia Poland

7. Event komercyjny

  • Wedel Up – Zagrajmy inaczej / Walk PR , LOTTE Wedel, Dom Mediowy OMD
  • Wirtuozi od kuchni / Targi w Krakowie
  • Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

8. Event społeczny

  • Bielsko Biała dla Toma Hanksa / Polskie Linie Lotnicze LOT, Monika Jaskólska, Rafał Sonik, Gemini Park Bielsko-Biała, BB Oldtimer Garage, Carlex Design, Jadęzabiorę.pl, Lotnisko Chopina, Miasto Bielsko Biała, Manuka Communication
  • Niezniszczalna tęcza / 180hearbeats/JvM
  • 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera

9. Launch produktu, usługi lub firmy

  • W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
  • IKEA po sąsiedzku / Agencja Warszawa
  • Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland

10. Sustainability&CSR Communications

  • Dialog Społeczny Grupy Żywiec – rozwijamy społeczności / Grupa Żywiec
  • Zrozumieć starość / Promedica24, Fundacja Zaczyn, Procontent Communication, Walk Creative
  • Internet naszego dzieciństwa, czyli Podwórko Talentów NIVEA / Partner of Promotion, NIVEA

11. PR miejsca, miasta lub regionu

  • Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
  • Katowice postawiły na esport. Wygrały wizerunkowo i finansowo / Mindspot, ESL, Katowice
  • HOKUS KROKUS / Agencja ESKADRA, Agencja Happy Monday

12. Social media

  • Pol’and’Rock Festival 2018 – Zaraz Będzie Czysto / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
  • Wikingowie przejmują Polskę: TV HISTORY w czasach streamingu / Uszka w Barszczu & Dom Mediowy Czarna Owca, A+E Networks
  • Witamy w McDonald’s. Poznaj nas i zobacz, jacy jesteśmy / 24/7 Communications, McDonald’s

13. Business-to-Business PR

  • #ETtalks – Engineering Tomorrow talks / Danfoss Poland
  • TAKMAN / On Board Think Kong, #bergerchojnacki
  • W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro

14. Media Relations

  • Barbie Shero 2018, jak dotrzeć do milionów? / ConTrust Communication
  • W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
  • Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą / MSLGROUP, Nutricia Medyczna
  • Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 / United PR, Eurosport
  • Rojst – premiera oryginalnej produkcji Showmax / Flywheel PR, Showmax

15. Employer Branding

  • Witamy w zespole McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
  • Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
  • Let’s Orange – angażujemy studentów! / 24/7 Communication

16. Content Marketing – branded content

  • zRozum / SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Grupa Abstra
  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
  • LenovoZone.pl – najlepsza strona technologii / FFW Communication

Kategorie specjalne:

1. Kreatywność

  • Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
  • Surface AntyLuwr / dfusion communication, Microsoft Polska

2. Efektywność

  • Sprawdź Promile / BOSCATA Jacek Stachera, Kompania Piwowarska, Złoty Melon
  • Powiedz „Dziękuję”: Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola / Rc2, Coca-Cola Poland Company, LiquidThread
  • innogy e-Car Sharing / MSLGROUP, innogy Polska

3. Research&Insight

  • Witamy w zespole McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
  • Badanie „Ocena terapii żywieniowej w polskich szpitalach”/ Procontent
  • Homo Smartus / MSLGROUP

Kategorie sektorowe:

1. Technologia, IT, telekomunikacja

  • Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu / MSLGROUP
  • W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
  • Rebtel – telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki / Publicon, Rebtel, Agencja Golf
  • Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland

2. Finanse

  • Mastercard z blogerami na trzech kontynentach / Mastercard, Solski Communications
  • Kampania przeprowadzkowa Przystanek mBank / Linkleaders, mBank
  • Zmiana technologiczna – kampania inf. i kom. antykryzysowa / Bank Credit Agrico

3. Uroda, higiena i wellness

  • Head&Shoulders #GoScalpBrave. Fryzury na Mundial / Partner of Promotion
  • Historia sukcesu pisanego szminką…Sephora / Sephora, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

4. Moda i styl życia

  • LPP podbija Londyn – salon Reserved na Oxford Street / Lighthouse, LPP

5. Sektor spożywczy

  • Vegan is the new black / Big Picture, ProVeg
  • BurgerLOVE – brawurowy debiut MAX Burgers na polskim rynku / Hill+Knowlton Strategies Poland

6. Kultura i media

  • Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
  • Premiera serialu Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku” / Havas PR Warsaw, nc+
  • Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”/ Turner Broadcasting System Poland, dotrelations

7. Medycyna i zdrowie

  • Jak skłonić milenialsów do zdrowych nawyków? / Hill+Knowlton Strategies Poland, VML Poland
  • Szczepienia.info – rzetelnie o szczepieniach / Testa Communications, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny
  • Adamed dla Seniora / Walk PR

8. Sport

  • Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 / United PR, Eurosport

9. Turystyka i rekreacja

  • ibis. tu mieszka muzyka / Public Dialog
  • Skycop – walczymy dla tych którzy latają i kochają latać / Multi Communications
  • Zdobądź pracę marzeń z EF Polska / Remarkable Ones, Social Leaders, Education First Polska

10. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • Świąteczna kampania społeczna Światłoczuli / Agencja Warszawa, RO Media Agencja Public Realtions
  • Forum Gdańsk: od betonowego kloca do nowego centrum miasta / Inn|tu , Multi Poland, Grupa Eskadra
  • Ikea po sąsiedzku / Agencja Warszawa

11. Przemysł i infrastruktura

  • Program reorganizacji RAFAKO S.A. / Attention Marketing

12. Motoryzacja i transport

  • gra o [psieżycie] / Imago Public Realtions, Stalexport Autostrada Małopolska
  • Electric Explorer African Challenge 2018 / Lighthouse
  • BMW Tech Club – serce motoryzacji to technologie / Mindspot Communication & Media, BMW Group Polska

13. NGO i sektor publiczny

  • Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
  • 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie