Gdy na nasze talerze trafiają ryby z oceanów, zwykle nie zastanawiamy się nad tym, w jakich warunkach one żyły lub co jadały. Niestety często okazuje się, że przebywały one wśród ogromnych ilości plastiku, który stopniowo coraz bardziej zanieczyszcza nasze oceany. A później te zanieczyszczenia trafiają do naszych żołądków.
Niemiecki oddział organizacji Sea Shepherd, działającej na rzecz ochrony przyrody i środowiska morskiego, stworzył kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na niemalejący problem zanieczyszczenia oceanów plastikiem. Lecz tym razem narracja poprowadzona została trochę w inną stronę – organizacja pokazała, że to, co jedzą ryby, które często spożywamy, później trafia do naszych żołądków.
Zobacz również
Za realizację odpowiada agencja Ogilvy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Espacio CREA też przypomina o problemie zanieczyszczenia oceanów. Agencja Piece of Cake stworzyła spot „Plastikowa ryba”, w którym pokazała, do czego prowadzi zatruwanie mórz i oceanów plastikowymi odpadami.
PS2
Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę.
PS3
2 października 2018 roku odbyło się otwarcie wystawy IKEI „Last Straw”, która jest symbolicznym pożegnaniem marki z plastikowymi słomkami. Szwedzki koncern zapowiedział zaprzestanie ich używania w swoich marketach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
PS4
W celu ochrony środowiska coraz więcej firm decyduje się na wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyclingu i podejmuje działania w celu ograniczenia wytwarzania plastiku. O tym, jak to robią McDonald’s, Adidas, Starbucks, IKEA oraz NIKEmożecie przeczytać w materiale.