W piątek 26 października br. swoją premierą miał nowy serial Netfliksa „Chilling Adventures of Sabrina”, którego scenariusz oparty jest na serii Archie Comics. Mimo że główna bohaterka na pierwszy rzut oka może przypominać nam tę z popularnego sprzed 20 lat sitcomu „Sabrina, nastoletnia czarownica”, bo też ma 16 lat i kota Salema, ale na tym podobieństwa się kończą. Produkcja Netflixa jest o wiele bardziej mroczna i okultystyczna. Z kolei wiedźma Sabrina nie jest już słodką nastolatką, która wykorzystuje magię do drobnych psikusów i zabawy, lecz świadomą swojej siły kobietą, nieraz prezentującą feministyczne poglądy.
Z okazji premiery serialu w Polsce, Netflix przygotował kampanię promocyjną „Poczet polskich Wiedźm”. W ramach akcji stworzono serię spotów, w której przedstawiono historie znanych Polek, takich jak Maria Skłodowska-Curie, Olga Boznańska czy Zofia Daszyńska-Golińska. Każda z nich pozostawiła piętno na polskiej historii i wyłamywała się z kanonów obowiązujących w latach w których żyła.
Zobacz również
Co więcej, w ramach kampanii Netfliksa przygotowano serię spotów wraz z popularnymi w obecnych czasach aktorkami oraz działaczkami społecznymi, takimi jak Areta Szpura, Ola Domańska oraz Zofia Zborowska.
Kampanią „Poczet polskich Wiedźm” Netflix nie tylko promuje swój nowy serial, ale również stawia na piedestale mocne i wyraziste kobiety, które znają swoją wartość i nie przejmują się opinią innych. Tak, jak Sabrina Spellman z „Chilling Adventures of Sabrina”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Z okazji premiery drugiego sezonu serialu „Opowieść Podręcznej”, platforma Showmax przygotowała akcję, której celem było zwrócenia uwagi na istotę walki o prawa kobiet. Na początku ukazał się „Artykuł zakazany dla kobiet” z ograniczeniem dostępu ze względu na płeć czytelnika, „Ostatnia kolekcja” – linia odzieżowa inspirowana najnowszymi światowymi trendami: dyskryminacją, przemocą i brakiem równouprawnienia oraz „Na początku było słowo” – akcja społeczna z Hanną Lis, Weroniką Rosati i Małgorzatą Rozenek-Majdan przeciwko nienawiści wobec kobiet w Internecie. Zwieńczeniem kampanii Showmax był marsz podręcznych na ulicach Warszawy.
PS2
Pod koniec września 2018 roku ruszyła nowa kampania Banku BGŻ BNP Paribas pod hasłem „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”. Jej celem jest wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet i ich rosnącej odpowiedzialności w życiu społecznym i zawodowym, a także inspirowanie do zmian w codziennym życiu.
PS3
Kobiety stały często w cieniu mężczyzn, a ich działania i sukcesy nie zostały wymienione. Marka Stabilo Boss w kampanii „Highlight the Remarkable” zwraca uwagę na niezwykłe kobiety i ich historie.