W zimowej komunikacji IKEA chce przypomnieć, że tak naprawdę niewiele trzeba, by świąteczny czas nabrał jeszcze więcej uroku i magii.
– Tegoroczna odsłona kampanii zwraca uwagę na to, że już drobne dodatki mogą stworzyć miejsce, w którym zdystansujemy się od codzienności i będziemy mogli cieszyć się chwilą oraz bajkowym nastrojem. Proponowane rozwiązania IKEA, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, pomagają stworzyć wyjątkową atmosferę w każdym wnętrzu i sprawiają, że ponownie możemy spojrzeć na świat oczami dziecka – mówi Karolina Skalik, communication leader w IKEA Retail w Polsce.
Kluczową częścią kampanii jest 30-sekundowy spot, którego bohaterem jest mały chłopiec. Przedstawiona historia udowadnia, że przez przedświąteczny pęd możemy zapomnieć o tym, co wtedy jest najważniejsze. O radości z małych rzeczy przypomina jednak nieograniczona wyobraźnia dziecka. Spot pełen jest kolorów, światła i bajkowych nawiązań, dokładnie tak jak jesienno-zimowe nowości z asortymentu IKEA oraz świąteczna kolekcja VINTER.
– Jako IKEA chcemy inspirować Polaków i odpowiadać na ich potrzeby. Dlatego też zachęcamy do korzystania z funkcjonalnych rozwiązań dla domu, dzięki którym życie naszych najbliższych, może stać się wygodniejsze i piękniejsze, a czasem nawet magiczne – dodaje Filip Fiedorow, dyrektor marketingu w IKEA Retail w Polsce.
Kampanii towarzyszą również spoty produktowe. Marka udowadnia, że wszystko, czego potrzebujemy w te Święta, znajdziemy w IKEA. Dodatkowe aktywności w ramach zimowej kampanii marka przygotowała na grudzień.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii (w tym produkcję spotów do TV) odpowiada agencja Saatchi&Saatchi IS. Produkcją spotów telewizyjnych zajął się TANK. Kampanię w digitalu i social mediach całościowo przygotowała agencja VMLY&R Poland. Za produkcję video contentu odpowiada MAKATA. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a za komunikację PR odpowiada Garden of Words. Zakup mediów do kampanii koordynuje w całości dom mediowy Wavemaker.
Słuchaj podcastu NowyMarketing