Nagrodzona akcja jest nowością w spojrzeniu na rekrutację na polskim rynku pracy. Wyróżniają ją niestandardowe podejście do kandydata oraz nietypowe narzędzia. Projekt przeprowadzony na początku września br. pod nazwą „Shall we have a ride?”, rozpoczął się od wybrania przez zespół rekrutacyjny KMD poszukiwanych specjalistów, których następnie zaproszono na spotkanie rekrutacyjne podczas… przejażdżki nowoczesnym modelem Tesli. Nietypowym elementem była też możliwość porozmawiania na jej siedzeniach ze swoim potencjalnym menadżerem, z pominięciem etapu rekrutacji przez HR.
– Rynek IT jest niezwykle trudny dla działów rekrutacji – komentuje Anna Kosińska, kierownik działu komunikacji i employer branding w KMD Polska. – Popyt na talenty od dawna przewyższa ich podaż. Dodatkowo programiści zwykle nie przepadają za HR-owcami, co nie ułatwia pracodawcom zadania. Kandydaci są zmęczeni zbyt częstym otrzymywaniem ofert, więc bardzo rzadko na nie odpowiadają. Pozostają jednak otwarci na merytoryczne rozmowy i ciekawe propozycje. Istotne jest dla nich również wcześniejsze poznanie potencjalnego menadżera zespołu. Ta możliwość jest tym ważniejsza, że bardziej niż kolegom z innych branż zależy im na pracy wśród ekspertów, z którymi mogliby tworzyć nie tylko zgrany zespół, ale też rozwijać wspólną pasję i poszerzać wiedzę – wyjaśnia przedstawicielka KMD.
Zobacz również
Kandydatów wytypowano w oparciu o przebieg ich ścieżek karier za pośrednictwem portalu LinkedIn.com. Następnie rozesłano do nich indywidualne zaproszenia wraz z linkiem do spersonalizowanej strony internetowej nawiązującej do doświadczeń konkretnej osoby. Na tym etapie od możliwości przejechania się luksusowym autem kandydatów dzieliło tylko jedno kliknięcie potwierdzające udział w procesie rekrutacyjnym. Podczas niego mogli porozmawiać z menadżerami firmy o nowych technologiach, programowaniu, a także projektach realizowanych przez KMD i możliwościach rozwoju, jakie firma oferuje swoim pracownikom.
– Dynamiczny rozwój rynku IT zmusza działających w nim pracodawców do nieustannego ćwiczenia swojej kreatywności – mówi Dariusz Kubacki, wiceprezes i dyrektor generalny w KMD Polska. – Dlatego właśnie odeszliśmy od tradycyjnego schematu rozmowy rekrutacyjnej, w którym omawia się przede wszystkim stanowisko pracy. Zaproponowaliśmy kandydatom dyskusję poza biurem o tym, co interesuje ich najbardziej: projektach i technologiach, bez rekrutacyjnego ciśnienia. Stawialiśmy nie na przyspieszenie całości procesu, a raczej na nietypowe doświadczenia i zainteresowanie topowych kandydatów oraz dobór projektów do ich oczekiwań i kompetencji. To wymagająca grupa odbiorców, a my chcemy dotrzeć do niej w ambitny sposób.
KMD to największy duński gracz na europejskim rynku IT, który od ponad 40 lat dostarcza usługi informatyczne na potrzeby rządu i samorządów lokalnych w Danii, a także firm z sektora prywatnego w Skandynawii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Konkurs Siła Przyciągania ma na celu wyłonienie najciekawszych i najskuteczniejszych przedsięwzięć, które pozwalają na przyciągnięcie i zatrzymanie w firmie najbardziej utalentowanych pracowników. Organizatorem konkursu jest Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o.
Słuchaj podcastu NowyMarketing