W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy kampanii „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy” Banku BGŻ BNP Paribas, której celem było i jest wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet i ich rosnącej odpowiedzialności w życiu społecznym i zawodowym, a także inspirowanie do zmian w codziennym życiu.
Zobacz również
O kulisach akcji opowiada Iwona Jarosińska–Opiela, menedżer ds. komunikacji marketingowej w Banku BGŻ BNP Paribas.
Pomysł
Zgodnie z globalnym pozycjonowaniem marki BNP Paribas „Bank zmieniającego się świata”, planując aktywność reklamową szukamy tematów, które będą ważne i istotne społecznie. Chcemy, aby nasze działania były adekwatne do zmian i sytuacji zachodzących w polskim społeczeństwie. Tak było i tym razem. Podczas kilku spotkań brainstorming’owych pracowników banku uznaliśmy, że rola kobiet w Polsce jest właśnie tym obszarem, którym chcemy się zająć.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Realizacja
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Temat, który wszyscy uznaliśmy za ważny i atrakcyjny, w pierwszym momencie trudno nam było połączyć z bankowością. Wspólnie z agencją reklamową Publicis znaleźliśmy na to sposób i naszym zadaniem było przekonanie innych w organizacji, że to dobry kierunek. Przy tej kampanii pracowaliśmy naprawdę zespołowo – zaangażowane były zespoły: PR-u i marketingu, social mediów, internetu i komunikacji wewnętrznej.
Prace nad koncepcją do tej kampanii rozpoczęliśmy czerwcu 2018 roku.
Kolejne kroki
W kampanii „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach?” zadeklarowaliśmy, że klienci Banku BGŻ BNP Paribas będą mogli sięgnąć po kartę płatniczą z wizerunkiem kobiety. I dotrzymujemy słowa. Już wkrótce internauci będą mogli głosować na stronie kampanii na projekt takiej karty, którą chcieliby mieć w swoim portfelu. Projekty zostały przygotowane przez znanych rysowników. Myśląc natomiast o kolejnych kampaniach Banku wiemy, że każda kolejna nie może być inna i na pewno będzie dotyczyć obszarów ważnych i aktualnych społecznie.
Wyzwania
Nie chcieliśmy być Bankiem „tylko dla kobiet”, dlatego szukaliśmy koncepcji, która będzie uniwersalna i zgodzi się z nią każdy, niezależnie od swoich przekonań i poglądów. Pracując z agencją nad pomysłami, pewną trudnością był właśnie wybór koncepcji, która nie będzie polaryzująca. Wierzymy, że udało nam się dokonać dobrego wyboru.
Niespodzianki i nieplanowane sytuacje
Przed realizacją kampanii zapytaliśmy kilkuset Polek i Polaków, dlaczego nie ma tych kobiet na banknotach i które kobiety, powinny na nich się znaleźć? To właśnie odpowiedzi Polaków były dla nas zaskoczeniem.