Zdaniem KER reklama Gang Słodziaków Biedronki nie zachęca dzieci do przestępstw

Zdaniem KER reklama Gang Słodziaków Biedronki nie zachęca dzieci do przestępstw
Komisja Etyki Reklamy nie podzieliła zarzutu skarżącego, który stwierdził, że reklama internetowa Gangu Słodziaków narusza kodeks etyczny przez zachęcanie dzieci do przestępstw.
O autorze
1 min czytania 2018-11-27

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę internetową promocji Gang Słodziaków dostępnej w sieci sklepów marki Biedronka. Zdaniem skarżącego reklama ta łamie przyjęte zasady norm etycznych przez zachęcanie dzieci do przestępstw i zapoznawanie je z nomenklaturą przestępczą.

„Gang jak wiemy jest zorganizowaną grupą przestępczą, poprzez zbitkę słów „Gang Słodziaków” oswajamy dzieci z przestępczością oraz pokazujemy że nie ma nic złego w grupach przestępczych”* – napisano w skardze.

Z powyższym zarzutem nie zgodzili się przedstawiciele Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka, którzy wyjaśnili, że na żadnym etapie prowadzenia akcji nie przedstawiono w materiałach promocyjnych oraz spotach treści, które mogłyby być utożsamiane lub kojarzone z działaniami grup przestępczych, a wręcz przeciwnie – nakłania ona do prawidłowych zachowań oraz promuje czytanie dzieciom.

Ostatecznie Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy nie dopatrzył się w reklamie Gangu Słodziaków naruszenia normy art. 25 Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanej przez skarżącego. Dodatkowo, Zespół Orzekający uznał również, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie zawiera treści sprzecznych z dobrymi obyczajami.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

*pisownia oryginalna

źródło: radareklamy.pl

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się