„Clever Cup”, bo tak nazywa się owe rozwiązanie, powstało w wyniku współpracy marki Costa Coffee z brytyjskim bankiem Barclays. Kubki wielokrotnego użytku mają na spodzie silikonową nakładkę z chipem służącym do płatności zbliżeniowych. Co więcej, token na dnie kubka jest też powiązany z aplikacją bPay, za pomocą której można „doładować” Clever Cup na maksymalną kwotę 15 funtów brytyjskich.
Kubek dostępny jest we wszystkich brytyjskich kawiarniach Costa Coffee. 1 funt z każdej sprzedaży kubka trafi na konto Costa Foundation, zaś jego opakowanie będzie zrobione z materiałów pozyskanych ze zużytych tekturowych kubków.
Zobacz również
PS
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Władze indonezyjskiego miasta Surabaja i tureckiego Stambułu znalazły sposób na zaangażowanie mieszkańców w recykling – plastikowe butelki, kubki czy aluminiowe puszki po napojach można wymienić na darmowe bilety na komunikację miejską.
PS3
We wrześniu br. Grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Pomysł marki zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative w tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards.