Każdego dnia coraz więcej mówi się o szkodliwym wpływie plastiku na nasze środowisko. Stajemy się coraz bardziej świadomi tego problemu i stopniowo wprowadzamy zmiany w naszym życiu, by eliminować nadmierne wykorzystywanie plastiku.
Wiele marek podąża tym tropem i wprowadza alternatywy do opakowań jednorazowego użytku, w których sprzedawane są produkty, lub deklaruje całkowite zaprzestanie wykorzystywania plastiku w produkcji swoich dóbr.
Zobacz również
Tego przykładem jest brytyjski supermarket Thornton’s Budgens, który wprowadził strefę wolną od plastiku. Znajduje się w niej ponad 1,7 tys. produktów spożywczych, które zostały zapakowane w ekologiczne opakowania – np. wykonane z tektury, drewna, szkła czy metalu.
Co więcej, supermarketowi Thornton’s Budgens w zaledwie 10 tygodni udało się wprowadzić pomysł strefy wolnej od plastiku w życie. Z kolei za trzy lata marka planuje być już całkowicie „wolna” od plastiku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Supermarket Thornton’s Budgens jest drugim sklepem na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku – w lutym br. market Ekoplaza w Holandii otworzył podobny dział.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: independent.co.uk
PS
Władze indonezyjskiego miasta Surabaja i tureckiego Stambułu znalazły sposób na zaangażowanie mieszkańców w recykling – plastikowe butelki, kubki czy aluminiowe puszki po napojach można wymienić na darmowe bilety na komunikację miejską.
PS2
Warszawska Restauracja Si postanowiła walczyć z plastikowymi słomkami. Jako ich zamiennik wykorzystuje makaron, który jednocześnie oddaje ducha tego, co ta restauracja serwuje, czyli włoskie dania.
PS3
Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań – tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.
PS4
Coraz więcej firm angażuje się w ochronę środowiska i decyduje na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyclingu. Największe światowe marki dążą do ograniczenia wytwarzania plastiku i poliestru poprzez szereg podejmowanych działań. O ciekawych przykładach takich działań możecie przeczytać w materiale 5 światowych marek, które rozpoczęły ekologiczną rewolucję.