CA24 Mobile, bo tak nazywa się aplikacja mobilna Credit Agricole, ma dwa lata i aktywnie korzysta z niej już ponad 116 tys. klientów. Bank systematycznie rozwija CA24 Mobile. Tylko w tym roku udostępnił przelewy ekspresowe (realizowane systemem Express Elixir), płatności BLIK, a także wersję aplikacji dla klientów firmowych. Ponadto wprowadził jej ukraińską i francuska wersję (aktualnie z aplikacji można korzystać w czterech językach: polskim, angielskim, francuskim oraz ukraińskim). Jako pierwszy bank na rynku Credit Agricole wprowadził też zabezpieczenie swojej aplikacji przed złośliwym oprogramowaniem typu malware, dzięki czemu klienci są lepiej chronieni przed internetowymi kradzieżami.
Logowanie biometyrczne jest alternatywą dla tradycyjnego logowania, podczas którego klient musi ręcznie wpisać hasło do aplikacji. Teraz wystarczy, że przyłoży palec do czytnika wbudowanego w telefonie, a mechanizm porówna odcisk palca z wzorcem zarejestrowanym wcześniej w urządzeniu. Jeśli odciski będą zgodne, klient zostanie poprawnie zalogowany. Analogicznie wygląda proces logowania przy użyciu obrazu twarzy – konieczny jest tylko skan twarzy, zgodny z udostępnionym wcześniej w urządzeniu. Ten ostatni sposób dostępny jest tylko dla użytkowników smartfonów z rodziny iPhone X.
Zobacz również
– Klienci często pytali nas o możliwość logowania biometrycznego. Odpowiedzieliśmy na tę potrzebę. Korzystamy z rozwiązań sprawdzonych na rynku, dlatego mamy pewność, że ten sposób logowania jest bezpieczny. Warto dodać, że my jako bank nie gromadzimy takich danych jak dane linii papilarnych czy obrazy twarzy klientów – mówi Michał Czurabski, manager zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej w banku Credit Agricole.
Logowanie z użyciem technologii biometrycznej jest opcjonalne. Klient w dalszym ciągu może korzystać z tradycyjnego sposobu logowania. Autoryzacja transakcji nie ulega zmianie, nadal przelewy potwierdza się kodem PIN.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]