Stres, pośpiech, nerwy – miejski zgiełk nie ma wstępu do sielskiej krainy, z której pochodzą masła i sery Lumiko. Równina Łukowska, bo o niej mowa, to oaza spokoju, który udziela się wszystkim odwiedzającym. I miejscowym krowom także.
Koncepcja
Pomysł, aby bohaterem kampanii reklamowej Lumiko został nie produkt, a miejsce, z którego pochodzi, okazał się świetnym sposobem na wyróżnienie w kategorii i dodanie marce autentyzmu. Zakończona sukcesem ubiegłoroczna ogólnopolska kampania „Smak spokoju” (zdjęcia poniżej) doczekała się właśnie drugiej, odświeżonej osłony. Marka konsekwentnie przekonuje nas, że w życiu trzeba zwolnić i pozwolić sobie na odrobinę wytchnienia, bo jedynym lekarstwem na niespokojne czasy jest spokój ducha. Aby go odnaleźć, warto skorzystać z zaproszenia od Lumiko i poznać bajkowe łąki, pola i lasy Równiny Łukowskiej.
Zobacz również
Przygotowania
Jak oddać w komunikacji magię i malowniczość tego regionu Polski? Agencja Dziadek do orzechów postanowiła odejść od realistycznego przedstawiania pejzaży i zamiast zdjęć rodem ze stocka, wykorzystała wykonane na zamówienie oniryczne ilustracje Piotra Fąfrowicza, który, podobnie jak marka Lumiko, pochodzi ze spokojnych obszarów wschodnich rubieży Polski. Portfolio Pana Piotra można zobaczyć na Facebooku: www.facebook.com/tutekfafrowicz/.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dyrektor kreatywny kampanii Tomasz Gębala tak komentuje ten wybór: „Piotr Fąfrowicz to artysta idealny do wykonania ilustracji obrazujących specyfikę Równiny Łukowskiej. Jego prace przedstawiają odrealnioną, bajkową, nagiętą do granic możliwości rzeczywistość. Przygotowane dla nas ilustracje pokazują rzeczywiste miejsca i obiekty znajdujące się na Równinie Łukowskiej – to daje odbiorcy wrażenie obcowania w magiczną krainą, która istnieje naprawdę. I właśnie taki efekt chcieliśmy uzyskać”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inspirowane krajobrazami Równiny Łukowskiej obrazy tchną spokojem, baśniowością i wprawiają odbiorcę w marzycielski nastrój. Ale sielskie widoki to tylko „tło” dla głównych bohaterek kampanii, czyli łukowskich krów, które, nie niepokojone przez nikogo, całymi dniami skubią soczystą trawę i zerkają zalotnie w niebo. Ich niespieszna codzienność przekłada się na doskonały smak mleka, jakie dają, a co za tym idzie – niepowtarzalny smak produktów Lumiko.
Realizacja
Ilustracje Piotra Fąfrowicza wykorzystano do stworzenia wyróżnialnych kreacji outdoorowych w siedmiu największych miastach Polski.
Inne ilustrację zostały przełożone na formaty animowane, które posłużyły do komunikacji w social mediach oraz pociągach Kolei Mazowieckich.
Do współpracy przy realizacji kampanii zostali również zaproszeni youtuberzy: Kuchnia Renaty oraz Dawid Frank, którzy pozwalają na własne oczy przekonać się, jak wygląda życie (i gotowanie) na wsi.
Kampanię wymyślili, zaprojektowali i wypuścili w świat ludzie Dziadka do orzechów: Albert Stęclik (strategia), Tomasz Gębala (nadzór kreatywny), Katarzyna Szybowska (copy), Konrad Helwig (obsługa klienta), Kinga Karcz (produkcja) i Aneta Pastuszak (social media).
Kampania trwała dwa miesiące od początku października 2018 do końca listopada 2018.