Wynika z niego między innymi, że lifestylowe vlogi cieszą się najdłuższym średnim czasem oglądania (ponad 7 minut), a kategoria beauty&fashion ma najniższy wskaźnik zaangażowania widzów, ale najwyższe ROI ze współprac. Nowe odcinki na kanałach popularnonaukowych pojawiają się najrzadziej – średnio co 10 dni. Najczęściej, bo co dwa dni, publikują twórcy gamingowi. To tylko kilka z wniosków z raportu „6 kategorii, 11 000 różnic”.
W raporcie znajdują się odpowiedzi na pytania, które często wracają do marketerów: jakie filmy osiągają najdłuższy średni czas oglądania, widzowie których zostawiają najwięcej pozytywnych reakcji lub jakie treści osiągają najwyższy wskaźnik zaangażowania (tzw. engagement rate).
Zobacz również
– Wszystkie powyższe różnice mają swoje odzwierciedlenie w liczbach i statystykach. Marketerzy, osoby odpowiedzialne za współpracę z influencerami czy sami klienci muszą być świadomi rozbieżności zarówno ilościowych, jak i jakościowych występujących pomiędzy różnymi kategoriami i oceniać kanały YouTube, poszczególne wideo czy samych influencerów przez ich pryzmat – komentuje Kamil Bolek, CMO LifeTube.
Raport dopełniają komentarze ekspertów, przedstawicieli marek i case study, które pokazują, jak marketerzy i osoby współpracujące z digital influencerami mogą wykorzystać wiedzę z raportu w praktyce.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Analiza 11 tysięcy wideo opublikowanych na 431 różnych kanałach YouTube powstała z myślą o klientach i specjalistach, którzy na co dzień stają przed wyborem influencera do kampanii albo zastanawiają się, jak dokładnie zmierzyć jej rezultaty. Raport pomoże im swobodnie poruszać się w świecie YouTube, opierać swoje KPI o realne założenia ilościowe i porównywać swoje kampanie do odpowiednich benchmarków.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W raporcie przygotowanym przez LifeTube zaprezentowane zostały szczegółowe dane dotyczące sześciu największych kategorii na YouTube: rozrywki, gamingu, beauty, edukacji, lifestylu oraz hobby pod względem kluczowych wartości ilościowych: średniej długości filmu, czasu oglądania, liczby subskrypcji, engagement rate, liczby publikowanych filmów i procentu pozytywnych ocen pod filmem. Eksperci tłumaczą również różnice między najpopularniejszymi w danych kategoriach formatami, prezentują sylwetki popularnych influencerów oraz definiują kluczowe cechy i marketingowy potencjał każdej z kategorii.
Raport można pobrać na stronie lifetube.pl/raport/