Spotkania z przedsiębiorcami na Starym Mieście są częścią kampanii informacyjnej, którą przygotowała Miejska Konserwator Zabytków we współpracy z partnerami zewnętrznymi (Studio YOS i Studio Bękarty). Jej głównym celem było podwyższenie świadomości oraz współodpowiedzialności za publiczną przestrzeń Parku Kulturowego.
W kampanii, oprócz działań promocyjnych, położono nacisk na edukację dotyczącą zarówno treści uchwały o Parku Kulturowym, jak i wartości historycznych, architektonicznych, urbanistycznych i kulturowych Starego Miasta. W uporządkowaniu przestrzeni miejskiej ma pomóc jej ochrona – czyli między innymi ograniczenie niekorzystnego wpływu urządzeń reklamowych, szyldów, tablic i banerów.
Zobacz również
Podczas indywidualnych spotkań z przedsiębiorcami zostały wręczone specjalnie zaprojektowane pakiety informacyjne. W ich skład wchodziły m.in. broszury w przystępny sposób objaśniające zapisy uchwały, materiały ułatwiające postępowania administracyjne oraz druki wniosków, jakie należy złożyć, by legalnie zamontować szyld na budynku. Zespół konsultacyjny oferował pomoc w zakresie zmian w wizerunku zewnętrznym firm poprzez przygotowanie wizualizacji witryn zgodnych z zapisami uchwały.
Co więcej, studenci Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu stworzyli projekty identyfikacji wizualnej lokali na terenie Starego Miasta. Do 18 stycznia br. na profilu Parku Kulturowego Poznań na Facebooku trwa głosowanie na najlepszy projekt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: facebook.com/parkkulturowypoznan
Park Kulturowy Stare Miasto istnieje od marca 2018 roku. Powołująca go uchwała Rady Miasta Poznania to dokument, który ogranicza samowolę reklamową i określa, jak powinien wyglądać Stary Rynek i jego najbliższe okolice. Dzięki niej Stare Miasto w Poznaniu będzie najbardziej reprezentacyjną i elegancką przestrzenią publiczną w całym mieście. Zanim jednak to nastąpi, właściciele sklepów i lokali działających na Rynku i w jego pobliżu mają czas na dostosowanie się do wytycznych – do 22 marca 2019 roku. Po tym terminie rozpoczną się kontrole.
PS
Wybudowana przed wojną kamienica „Panta Rei” jest jednym z flagowych budynków gdyńskiego modernizmu. W ramach re:designu grupy Traffic Design, elewacja została oczyszczona ze szpecącej reklamy, uporządkowana została także identyfikacja wizualna działających tu podmiotów.
PS2
Modernizacja fasadowa, odnowienie szyldu baru mlecznego i kratek wentylacyjnych – za sprawą Traffic Design podczas tegorocznej edycji festiwalu Biennale Sztuki Miejskiej w przestrzeni miejskiej Gdyni powstały nowe użyteczne realizacje artystyczne.