Podczas tegorocznego festiwalu Biennale Sztuki Miejskiej gdyńskie stowarzyszenie Traffic Design stworzyło 7 nowych realizacji artystycznych, które pojawiły się w przestrzeni miejskiej Gdyni. Jedną z nim jest luksferowy łącznik między budynkami nad ulicą Żeromskiego, który zdobią litery zaprojektowane przez Threedotstype i zrealizowane w technologii jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów Oskara Zięty, układające się w naszpikowane polskimi znakami diakrytycznymi zdanie „Zażółć gęślą jaźń”.
Zobacz również
Dodatkowo, stowarzyszenie artystyczne odnowiło szyld działającego od blisko 60 lat Baru Mlecznego „Słoneczny”, a odsłonięciu nowej identyfikacji wizualnej towarzyszyło nowe menu degustacyjne. Inną z realizacji było odświeżenie kratek wentylacyjnych w Gdyni.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Tworząc program Biennale Traffic Design staraliśmy się przeanalizować potrzeby mieszkańców, które zostały wskazane w badaniu przeprowadzonym na nasze zlecenie w ubiegłym roku. Odpowiadając na wspomniane przez respondentów problemy, odmalowaliśmy jeden z pastelowych budynków w centrum miasta („modernizacja fasadowa” proj. Jacek Rudzki), zaś ulice Zgoda i Mściwoja oświetlają po zmroku zaprojektowane przez Jacka Wielebskiego lampy z elementami informacyjnymi takimi jak nazwa ulicy i numer budynku – mówi Monika Domańska ze stowarzyszenia Traffic Design.
Wszystkie projekty zostały zrealizowane w ramach festiwalu Biennale Sztuki Miejskiej, trwające od 30 sierpnia do 15 września 2018 roku. Realizacjom artystycznym towarzyszyły wydarzenia okołofestiwalowe takie jak „show and tell” z udziałem miejskich aktywistów z różnych stron Polski oraz debata „Ocieplanie wizerunku”, podczas której dyskutowano problem estetyki powojennych osiedli mieszkaniowych.
PS
Traffic Design zostało wyróżnione w konkursie Innovation by Design Awards 2018, organizowanym przez amerykański magazyn Fast Company, za projekt re:design, czyli zmianę szyldów zakładów rzemieślniczych na Pradze Północ.
PS2
Warta uwagi jest też toruńska Galeria Rusz czyli grupa artystyczna specjalizująca się przede wszystkim w tworzeniu sztuki publicznej – tworzą bilbordy, plakaty, instalacje, murale, performance i akcje.
PS3
Na tegorocznej edycji Łódź Design Festival wiele projektów zaprezentowanych podczas festiwalu poruszało trzy główne obszary tematyczne: relacji człowieka z technologią, wartości rzemiosła i pracy ludzkich rąk oraz wyzwań stawianych współczesnej architekturze.
PS4 IBM: People for smart cities
Czy kiedykolwiek w centrum miasta szukałeś miejsca, by postawić bagaż, schronić się przed nagłą ulewą lub usiąść, aby zawiązać buty? IBM i francuski oddział Ogily & Mather w ramach kampanii “People for smart cities” przygotowali przydatne dla mieszkańców miast reklamy zewnętrzne.
PS5 Użyteczna reklama
Użyteczność to przyszłość branży marketingowej – przykładem może być aplikacja, która pomogła ograniczyć liczbę wypadków drogowych z udziałem osób słuchających muzyki w słuchawkach.